آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می‌شود / وسائل ممنوعه  را اکنون بدانید
آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می‌شود / وسائل ممنوعه  را اکنون بدانید

[ad_1] نماینده‌ تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه تبریز از برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری در آذربایجان شرقی با حضور ۲۹هزار و ۲۸ داوطلب خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، ناصر حاجی‌پور عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: آزمون‌های کارشناسی ارشد و […]

[ad_1]


نماینده‌ تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه تبریز از برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری در آذربایجان شرقی با حضور ۲۹هزار و ۲۸ داوطلب خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، ناصر حاجی‌پور عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۱و ۱۲اسفند ماه)  برگزار خواهد شد که بر این اساس آزمون دکتری صبح پنجشنبه ۱۱ اسفند و آزمون کارشناسی ارشد عصر پنجشنبه و صبح و عصر جمعه برگزار می‌شود.

همچنین فرآیند آزمون‌های صبح از ساعت ۷و آزمون‌های عصر از ساعت ۱۳آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال در مجموع ۲۹هزار و ۲۸داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در آذربایجان شرقی شرکت می‌کنند که از این تعداد ۲۱هزار و ۷۲۶داوطلب (۴۸٫۷۵ درصد مرد و ۵۱٫۲۵ درصد زن) در آزمون کارشناسی ارشد  و ۷هزار و ۳۰۲داوطلب (۴۱٫۵۷درصد مرد و ۵۸٫۴۳ درصد زن) در آزمون دکتری حاضر خواهند شد.

نماینده‌ی تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه تبریز در ارتباط با حوزه‌های امتحانی آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: حوزه‌های کل استان شامل تبریز (دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی ، دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و مرکز آموزش علمی کاربردی ماشین سازی، اهر، بناب، مراغه، مرند و میانه می‌باشد که داوطلبان در این حوزه‎ ها حاضر خواهند بود.

حاجی‌پور با اشاره به توزیع کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش «sanjesh.org»، خاطرنشان کرد: باجه‌ی رفع نقص از روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه با حضور نماینده‌ سازمان سنجش فعال بوده و داوطلبان می‌توانند در صورت وجود هرگونه ایراد و اشکال در کارت ورود به جلسه‌، به این باجه مراجعه کرده و نسبت به رفع ایرادات کارت خود اقدام کنند.

وی در خصوص لوازم مجاز و غیر مجازی که داوطلبان باید نسبت به همراه داشتن و نداشتن این لوازم دقت کنند، گفت: لوازمی که داوطلبان باید در حوزه‌های امتحانی به‌همراه داشته باشند عبارتند از کارت شرکت در آزمون، کارت ملی یا شناسنامه، مداد سیاه نرم و پررنگ، مداد تراش، پاک کن، ساعت مچی و سوزن سنجاق ته‌گرد و لوازم ممنوعه‌ای که داوطلبان نباید به همراه داشته باشند، شامل کیف و ساک دستی، کتاب، جزوه و دفترچه، ماشین حساب، تلفن همراه (حتی در حالت خاموش)، دستبند، ساعت و انگشتر هوشمند، پیجر و سایر لوازم الکترونیکی و هوشمند می‌باشد.

حاجی‌پور اضافه کرد: با توجه به فعال بودن دستگاه‌های آشکار ساز در تمام حوزه‌ها، هرنوع وسیله‌ی ممنوعه‌ای که به‌همراه داوطلبان باشد، مشخص و قابل رویت خواهد بود و اگر داوطلبان وسایل ممنوعه را همراه داشته و به داخل حوزه‌ی امتحانی ببرند، براساس قانون بعد از کشف وسایل ممنوعه و تشکیل صورتجلسه، داوطلب می‌تواند به آزمون خود ادامه دهد و بعد از اتمام آزمون، یک تا پنج سال حبس تعزیری و یک تا ۱۰ سال محرومیت از شرکت در آزمون در نظر گرفته خواهد شد.

گفتنی است؛ داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در ۱۳۴رشته و دکتری ۲۶۰رشته در هفت گروه آزمایشی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، کشاورزی، زبان و دامپزشکی طی طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۱و ۱۲اسفند ماه)  با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

پایان پیام/


[ad_2]