آزادی ۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد همزمان با سفر رئیس سازمان زندان‌ها به اصفهان با کمک خیران
آزادی ۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد همزمان با سفر رئیس سازمان زندان‌ها به اصفهان با کمک خیران

خبرگزاری میزان – محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دومین روز سفر به استان اصفهان، با حضور در منزل تعدادی از کارکنان، با خانواده آنان دیدار و گفتگو کرد. رئیس سازمان زندان‌ها در این دیدار با قدردانی از تلاش و زحمات کارکنان، شغل زندانبانی را سخت و پرمشقت […]

خبرگزاری میزان – محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دومین روز سفر به استان اصفهان، با حضور در منزل تعدادی از کارکنان، با خانواده آنان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها در این دیدار با قدردانی از تلاش و زحمات کارکنان، شغل زندانبانی را سخت و پرمشقت دانست و اظهار امیدواری کرد با ایمان هر چه بیشتر به خداوند متعال در رسیدن به اهداف بلند زندانبانی تلاش کنیم.

وی در این دیدار‌ها خطاب به فرزندان این خانواده‌ها گفت: قدر پدر و مادر را باید بدانید و من خیلی خوشحال هستم که در مجموعه زندان‌های کشور فرزندان کارکنان، فرزندانی باهوش، بااستعداد، با تربیت و دارای تحصیلات خوب هستند.

حاج محمدی در ادامه این دیدار‌ها در گفتگو با کارکنان اظهار داشت: شغل زندانبانی صرفا نگهداری و نگهبانی از زندانی نیست؛ بلکه باید ضمن گفتگو با زندانی، مسائل و مشکلات او را هم بفهمیم و گره‌ای از مشکلات آنان باز کنیم.

در این دیدارها، ضیائی فرد مدیر کل زندان‌های استان اصفهان نیز طی سخنان کوتاهی طرح بازدید و سرکشی ازخانواده‌های پرسنل را یکی از نکات مهم و بارز بیان کرد و از اجرای این حرکت که موجب امید، نشاط و تقویت روحیه کارکنان می‌شود قدردانی کرد.

کارکنان زندان‌های استان اصفهان نیز در این دیدار‌ها از تلاش‌ها و مساعدت و پیگیری ریاست سازمان زندان‌ها پیرامون اجرای قانون تسری قدردانی کردند.
استان اصفهان، پیشتاز در امر استفاده از ظرفیت روحانیون و گروه‌های جهادی داوطلب در زندان‌ها
در ادامه، حاج محمدی با حضور در منزل شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین (ع) و شهید صمدانی با خانواده این دو شهید بزرگ دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها در این دیدار‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، مدافعین حرم، سلامت و امنیت در سخنان کوتاهی گفت: اعتقاد راسخ داریم که زندانیان را می‌توان با پیروی از راه شهدا به مسیر اصلی هدایت و نجات هدایت کرد.

وی گفت: وقتی از شهدا برای زندانیان سخنی بیان می‌شود متعجب می‌شوند که این شهدا چه انسان‌های پاک و خوبی بوده اند.

حاج محمدی در ادامه از رشادت، ایثار و دلیری خانواده معظم شهدا و به ویژه خانواده شهید صمدانی که تنها یادگار فرزند شهیدشان یک قطعه سکه بهار آزادی را به آزادی زندانیان هدیه کرده بودند، ستود و از آنان قدردانی کرد.

خانواده شهید صمدانی از شهدای غواص، در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ یک عدد سکه بهار آزادی از این شهید را که به یادگار مانده بود در برنامه زنده تلویزیونی برای آزادی زندانیان هدیه کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها در منزل شهید خرازی با مادر آن شهید بزرگ دیدار و گفتگو کرد.

حاج محمدی در دیدار با آیت الله ناصری، به ارائه مطالبی در ارتباط با مسائل فرهنگی زندان‌ها و ضرورت توجه بیشتر روحانیون و علما به فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی پرداخت.

وی ضمن بیان مطالبی از فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها از آیت الله ناصری خواست تا در توسعه و گشایش مسیر نجات زندانیان توصیه‌هایی را بیان کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنبن با گرامیداشت یاد و خاطره شهید لاجوردی که راه حق را پیمود و عاقبت بخیر شد از آیت الله ناصری خواست تا برای کارکنان زندان‌ها برای رسیدن به عاقبت بخیری دعا کنند.

آیت الله ناصری نیز در این دیدار گفت: حضرت حق، امام زمان (عج) را نماینده خود دانسته و ما هنوز امام زمان (عج) را نشناخته ایم و باید ایشان را بهتر بشناسیم.
استان اصفهان، پیشتاز در امر استفاده از ظرفیت روحانیون و گروه‌های جهادی داوطلب در زندان‌ها
وی اظهار داشت: برای موفقیت در پیاده سازی برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها توجه به امام زمان (عج) را فراگیری کنید.

این استاد اخلاق در پایان سخنان خود با تاکید بر توجه بیشتر به مراقبت از زندانیان عنوان داشت: برای بازگشت و اصلاح زندانیان آنان را ارشاد، راهنمایی و با امام زمان (عج) آشنا کنید و همیشه از آنچه که از سوی خداوند متعال برای شما رقم می‌خورد راضی باشید.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه سفر دو روزه به اصفهان با آیت الله طباطبائی‌نژاد نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان ضمن قدردانی از مساعدت و تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه در زندان‌های استان اصفهان، کار‌های فرهنگی و تبلیغی در زندان‌ها را یک ضرورت دانست.

حاج محمدی اظهار کرد: در مدت کمتر از یکسال که توفیق خدمت در سازمان زندان‌ها را داشته ام با علما و بزرگان زیادی دیدار و مسائل زندان‌ها را مطرح کردیم که نتیجه آن توسعه و تقویت کار فرهنگی و تبلیغی جهت بازگشت سالم زندانی به آغوش جامعه و خانواده بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اشتغال هدفمند و پایدار در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در زندان‌های کشور جنب و جوش خوبی در زمینه اشتغال صورت گرفته به نحوی که رشد اشتغال ۵۴ درصدی را در پایان سال گذشته شاهد بودیم که در دوران نظام زندانبانی پس از انقلاب بی نظیر بوده و امید داریم این رشد تا پایان امسال به ۸۰ درصد برسد.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه سخنانش به موضوع خانواده زندانیان و آسیب‌های پیش روی آن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری نیز بنا به ضرورت توجه خاص به خانواده‌های زندانیان را که مورد تاکید ریاست قوه قضاییه نیز هست در دستورکار قرار دادیم که در این زمینه هم نهضت خوبی شروع شده و اعتقادمان بر این است که نباید فقط ذهن و فکر ما به آزادی زندانی باشد؛ بلکه معیشت و رفع مشکلات خانواده‌های آنان نیز در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه این دیدار اصفهان را یکی از استان‌های پیشتاز در امر استفاده از ظرفیت روحانیون و گروه‌های جهادی داوطلب بیان کرد و ادامه داد: فعالیت‌های روحانیون در زمینه‌های فرهنگی، قرآنی، اعتقادی و همچنین تشییع شهدا و اجرای برنامه‌های اعتکاف در ماه مبارک رمضان که خوشبختانه امسال ۱۰ هزار زندانی زیر نظر ۵۰۰ روحانی در این مراسم حس خوبی را در زندان‌ها ایجاد کرده است، قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید:

در ادامه این دیدار آیت الله طباطبائی‌نژاد در طی سخنانی با تسلیت فرارسیدن هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، از تلاش‌ها و خدمات مسئولان زندان‌های کشور قدردانی کرد.

وی در ابتدا سخنانش با اشاره به مسائل و مشکلات زندان‌ها و زندانیان گفت: در سال‌های ۸۹ و۹۰ با کسب گزارش از مسئولان وقت زندان‌های استان اصفهان پیرامون مشکلات، فراخوان خوبی در زمینه حضور خیرین ایجاد شده و با حضور خیرین اصفهانی، خوابگاه ها، سالن‌ها و مجموعه‌های خوب فرهنگی و رفاهی در زندان مرکزی اصفهان احداث و راه اندازی شد.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اصفهان عدم وجود فضای مناسب جهت ملاقات زندانیان را از موارد مهم و مورد دغدغه در زندان‌ها بیان کرد و اظهار داشت: در بازدید‌های مختلف از زندان همیشه تاکید بر ایجاد و احداث مجموعه‌ای رفاهی که امکانات خرید و فروشگاهی، ملاقات با آرامش و نشاط را پیگیر بوده ام که این مجموعه هم احداث و حقوق و کرامت زندانی و خانواده‌های آنان انجام شود.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در ادامه همچنین به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در حال انجام و صورت گرفته و در زندان‌ها اشاره کرد و از اشتغال بعنوان یک نیاز و ضرورت جهت رفع بیکاری و پیشگیری از فساد نام برد.

آیت الله طباطبائی‌نژاد موضوع اشتغال را یکی از نکات کاربردی در زندان‌ها مطرح کرد و گفت: کار و توسعه اشتغال را در زندان‌ها کم نبینید و سعی کنید که حق و حقوق کامل زندانی پرداخت و حتی به خانواده‌های آنان هم پرداخت شود.

وی در پایان مشاغل موجود در زندان‌های استان اصفهان را خوب توصیف و تصریح کرد: ایجاد و راه اندازی مدرسه حرفه و فن در زندان‌ها لازم و ضروری است.

در این دیدار محمود ضیایی فرد، مدیرکل زندان‌های استان اصفهان نیز به عملکرد برنامه تلویزیونی یک شهرضیافت اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان امسال مبلغ ۲۶ میلیارد تومان توسط خیرین جمع آوری که منجر به آزادی ۱۶۹زندانی شد.

وی ادامه داد: در این برنامه همچنین بیش از سه میلیارد تومان جهت کمک به خانواده‌ها جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته در هر دو زمینه رشد قابل توجهی داشته است.

همزمان با سفر حاج محمدی به اصفهان و با کمک ستاد دیه و خیران ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان اصفهان به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس سازمان زندان‌ها در مراسم آزادی این زندانیان گفت: میزان بدهی این مددجویان ۱۶ میلیارد ریال بود که از محل کمک‌های ستاد دیه و خیرین تامین شد.

وی با اشاره به وجود ۵۰۰ خیریه در اصفهان افزود: استان اصفهان از جمله استان‌هایی است که افراد نیکوکار زیادی دارد و فعالیت مردمی بسیار خوبی در راستای آزادی زندانیان دارد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی با بیان اینکه خیریه‌ها نباید فقط برای آزادی زندانیان جرایم مالی تلاش کنند، گفت: تمام افرادی که با جرائم مختلف در زندان هستند باید مورد حمایت قرار بگیرند.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به حمایت از خانواده‌های زندانیان در بند افزود: ضربه‌هایی که به یک خانواده زندانی وارد می‌شود، می‌تواند موجب اتفاقات ناگوار اجتماعی شود.

انتهای پیام/