آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در کلیبر آذربایجان شرقی با کمک خیّرین و مساعدت‌های قضایی
آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در کلیبر آذربایجان شرقی با کمک خیّرین و مساعدت‌های قضایی

میرمهدی قریشی‌زاده رییس دادگستری شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی در گفتگو با میزان با بیان اینکه حمایت از محکومین جرایم غیر عمد مالی طی سال‌های اخیر جزء برنامه‌های اصلی قوه قضائیه است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی در بحران کرونا در استان و شهرستان کلیبر این بوده که هیچ مجرم غیر عمدی […]

میرمهدی قریشی‌زاده رییس دادگستری شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی در گفتگو با میزان با بیان اینکه حمایت از محکومین جرایم غیر عمد مالی طی سال‌های اخیر جزء برنامه‌های اصلی قوه قضائیه است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی در بحران کرونا در استان و شهرستان کلیبر این بوده که هیچ مجرم غیر عمدی به دلیل گرفتار‌های خاص مالی در زندان‌ها به دور از خانواده نباشد.

وی افزود: حضور افرادی که ضرورتی برای ماندن در زندان ندارند، منجر به بروز آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای فرد زندانی و مخصوصا خانواده این افراد می‌شود.

رییس دادگستری شهرستان کلیبر با بیان اینکه دستگاه قضایی با کسانی که نظم و امنیت و آرامش جامعه را مختل و به آشوب می‌کشند تعارف نداشته و قاطعانه برخورد می‌کند، اما بعضا افرادی که به دلیل مشکلات مالی به حکم قانون وارد زندان میشوند مجرم نیستند بلکه بدهکارانی هستند که باید حمایت شوند.

وی اضافه کرد: در بحث حمایت‌های مالی از این افراد مبلغ ریالی در اولویت نیست بلکه نقش همدلی وهمفکری وهمیاری که در گشودن مشکلات انجام می‌پذیرد بسیار ارزشمند تلقی می‌شود.

قریشی زاده ادامه داد: مردم شریف شهرستان کلیبر همیشه در کار‌های خیر پیشقدم بوده و هر ساله با حضور پر شورخود در آزادی زندانیان غیر عمد و محکومین مالی در استانی پیشتاز بوده اند.

وی ادامه داد: در راستای آزادی زندانیان غیر عمد و محکومین مالی برای اولین بار با مشارکت خیرین ومردم در سال ۱۳۹۷ برگزار طی جشن گلریزان ونزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۳۰ میلیون تومان جمع آوری شد، که در استان نسبت به تراکم جمعیت رتبه اول را کسب نمود.

رییس دادگستری شهرستان کلیبر خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و برکزاری غیرحضوری جشن گلریزان با مشارکت پرشور خیران شهرستان ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی جمع آوری شد.

انتهای پیام/