آذربایجان شرقی ۱۱۶۵ گلزار شهدا دارد/ بیکاری مشکل عمده خانواده های ایثارگران
آذربایجان شرقی ۱۱۶۵ گلزار شهدا دارد/ بیکاری مشکل عمده خانواده های ایثارگران

[ad_1] مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از وجود ۱۱۶۵ گلزار مطهر شهدا در مناطق مختلف روستایی و شهری استان خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، جابر ابوالفتح زاده  امشب در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران […]

[ad_1]


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از وجود ۱۱۶۵ گلزار مطهر شهدا در مناطق مختلف روستایی و شهری استان خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، جابر ابوالفتح زاده  امشب در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران تاسیس شد؛ اظهار کرد: سال ۱۳۸۳ بود که طبق مصوّبۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی، سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان روز ملی بزرگداشت شهدا نامگذاری شد.
 
وی با بیان اینکه پاسدار فداکاری های عظیم و رشادت های شهیدان والامقام هستیم، گفت: شهیدان، حق بزرگی بر گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند و آحاد مردم و مسئولان، مدیون این ایثارگران هستند و انشاءالله همگی، دست در دست هم خواهیم داد تا ضمن احیاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، راه پاک آنان ادامه یابد.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: شعار محوری روز ملی بزرگداشت شهدای۱۴۰۱ با توجه به اینکه به تازگی روز جانباز را پشت سر گذاشتیم، «همپای جانبازان به پای عهد و پیمان؛ تا پای جان هستیم در راه شهیدان» تعیین شده است.
 
وی با بیان اینکه سند هویت انقلابی و ولایی آذربایجان شرقی تقدیم حدود ۱۰ هزار شهید والامقام، نزدیک به ۲۵ هزار جانباز سرافراز و ۲ هزار آزادۀ گرانقدر است، ادامه داد: لازم است علاوه بر گرامیداشت یاد و نام شهیدان و سایر ایثارگران، سر تعظیم در برابر ایستادگی و صبوری خانواده های بزرگوار آنان فرود بیاوریم.
 
ابوالفتح زاده با تاکید بر اینکه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز به دنبال توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، افزود: تبلور حاکم شدن روح ایثار و برکات آن در مقاطعی که کشور به فداکاری نیاز داشته، ثابت کرده که فرهنگ ایثار و شهادت همچنان حرف اول را می زند و امروز هم قادر است تمام مشکلات جامعه را حل و فصل کند.
 
وی با اشاره به وجود ۱۱۶۵ گلزار مطهر شهدا در مناطق مختلف روستایی و شهری آذربایجان شرقی اظهار کرد: روز ۲۲ اسفند، روز سلام بر شهیدان است و خادمان خانواده های شهدا و ایثارگران و البته آحاد مردم و مسئولان به مناسبت این روز ضمن حضور در گلزارهای شهدا با آرمان های والای آنان تجدید بیعت خواهند کرد.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآوری کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «در آینده ممکن است افرادی آگاهانه یا از روی ناآگاهی در میان مردم این مساله را مطرح کنند که ثمره خون ها و شهادت‌ها و ایثار‌ها چه شد؟ این‌ها یقیناً از عوالم غیب و از فلسفه شهادت بی خبرند و نمی دانند کسی که فقط برای رضای خدا به جهاد رفته و سر در طبق اخلاص و بندگی نهاده است، حوادث زمان به جاودانگی و بقا و جایگاه رفیع آن لطمه ای وارد نمی سازد و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.

۴۷ میلیارد تومان  اعتبار سفر استانی دولت

​وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  اعتباری معادل ۴۷ میلیارد تومان از محل سفر استانی ریاست جمهوری و هیات دولت به این مجموعه اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین گفت: در راستای اجرای بخشنامه مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تعداد پنج هزار و ۸۳ نفر از جامعه هدف این مجموعه تثبیت شغلی شدند.

وی تامین مسکن و اشتغال ایثارگران و فرزندان آنان را از چالش های اصلی و مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از فرزندان ایثارگران با تحصیلات عالی بیکار بوده و حتی تعدادی از ایثارگران از نوبد مسکت در مذیقه هستند که تلاش می شود این مشکلات به انحای مختلف حل و فصل شود که این امر با همکاری و مساعدت سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی میسر می شود.
 
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آذربایجانیِ عملیات های مهم ماه اسفند یعنی بدر و خیبر گفت: به روح شهدای این عملیات ها به ویژه سردار شهید مهدی باکری و سردار شهید علی تجلایی درود و سلام می فرستیم و اعلام می کنیم که ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران از خدمتگزاری برای خانواده های شهدا و ایثارگران عزیز فروگذاری نخواهیم کرد.

پایان پیام/
 


[ad_2]