آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در همه بخش‌ها است/
آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در همه بخش‌ها است/
رئیس دفتر رئیس جمهور به منظور افتتاح تعدادی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی و هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی، صبح امروز وارد فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز شد و در بدو ورود، مورد استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مقامات استان قرار گرفت.

محمود واعظی طی سفر به استان آذربایجان شرقی در بدو ورود به تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در دهه مبارک فجر از طرف رئیس‌جمهور و هیئت دولت خدمت مردم عزیز و فهیم آذربایجان شرقی و مسئولان رسیدیم که برای زحمات و تلاش‌ها خسته نباشید بگوییم و هم تشکر و قدردانی کنیم از مردم آذربایجان و تبریز برای اینکه در همه صحنه‌ها حضور بسیار فعالی دارند.

وی افزود: مردم تبریز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در برف و سرمایی که در آذربایجان شرقی بود مردم با یک شور بسیار بالایی حضور پیدا کردند و اینکه همه مردم ایران و جهان در رسانه‌ها دیدند برایشان خیلی جالب و مهم بود که ین مردم این‌گونه به نظام و رهبرشان وفادار هستند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به دو سفر استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی در اردیبهشت ۹۴ و ۹۷ ، بیان کرد: طی این دو سفر تعهداتی انجام شد که در جلساتی در تبریز  موردبررسی قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاشی که مسوولان استان داشتند، برای سفر اول آقای رئیس‌جمهور ۹۴۶ میلیارد تومان تخصیص داده شد که در آن دوره زمانی خوشبختانه یک هزار و۹۸۱ میلیارد تومان پرداخت‌شده که بیش از دو برابر بود و این نشان‌دهنده اهتمام دولت نسبت به آذربایجان شرقی و توانایی‌های موجود در خود استان بود.

واعظی اضافه کرد: در سفر دوم رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی یک هزار و۲۴۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که در این مدت از سال گذشته تا به امروز حدود ۹۰۷ میلیارد تومان پرداخت‌شده و مابقی نیز پرداخت خواهد شد و این موضوع عملاً نشان‌دهنده پیش برد خوب پروژه‌ها است.

وی در ادامه در خصوص برنامه سفر خود به تبریز، گفت: طی این سفر برنامه‌های خیلی خوبی را تنظیم کردند ازجمله افتتاح مترو، پتروشیمی و دیگر پروژه‌های خوبی که در نظر گرفته‌شده و از سوی دیگر جلسه‌ای با فعالان و مسوولان اقتصادی استان به‌منظور بررسی نقاط قوت و ضعف و مشکلات موجود و همفکری برای پیش برد اهداف موجود در استان برگزار خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تأکید کرد: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در همه بخش‌ها بوده و امیدواریم طی این سفر یک گام به جلو پیش ببریم.