آذربایجان شرقی در ورزش تیراندازی با کمان حرف اول را می زند
آذربایجان شرقی در ورزش تیراندازی با کمان حرف اول را می زند
رئیس هیئت تیراندازی باکمان آذربایجان شرقی، گفت: بر اساس ارزیابی فدراسیون تیراندازی باکمان، از سال 92 به این‌طرف هیئت تیراندازی باکمان آذربایجان شرقی در رتبه‌های اول و دوم و سوم قرار داشته و در همه رویدادها حرف اول را می‌زند.

کاظم قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار قلم پرس در حاشیه مسابقات تیراندازی باکمان سنتی، اظهار داشت: دومین رنکینگ مسابقات کشوری تیراندازی باکمان سنتی در سه رشته کمان سنتی، ریکرو و کامپوند در تبریز از ۱۹ الی ۲۱ تبریز شروع‌شده و ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس قوانین فدراسیون سه مرحله برای انتخابی تیم ملی لحاظ شده و برگزاری یکی از این مراحل در تبریز است، به عبارتی مهم‌ترین بخش مسابقات تیراندازی باکمان در تبریز بوده و افرادی که داعیه حضور در تیم ملی دارند در این مسابقات حاضرشده‌اند.

رئیس هیئت تیراندازی باکمان آذربایجان شرقی بابیان اینکه اکثر اعضای تیم ملی در این مسابقات حضور دارند، اضافه کرد: از شهر تبریز صادق اشرفی، عرفان ارژنگی پور، شیوا شجاع مهر، امیر منصور در این مسابقات حضور دارند.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی فدراسیون تیراندازی باکمان، از سال ۹۲ به این‌طرف هیئت تیراندازی باکمان آذربایجان شرقی در رتبه‌های اول و دوم قرار داشته و در همه رویدادها حرف اول را می‌زند.

قبادی بیان کرد: در سال ۹۶و۹۷ تنها رویداد بین‌المللی فدراسیون که ایران میزبان آن بود در آذربایجان شرقی برگزار شد، همچنین دومین مسابقه بین‌المللی کمان سنتی منحصربه‌فرد تنها در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

وی ادامه داد: در رشته ریکرو ۴ نفر از اعضای تیم ملی به بازی‌های آسیایی را یافتند که از این افراد ۳ نفر از تبریز بودند، همچنین از بین ۱۵ نفر عضو تیم ملی کمان سنتی ۹ نفر از آذربایجان شرقی هستند.

رئیس هیئت تیراندازی باکمان آذربایجان شرقی در خصوص چگونگی دسترسی علاقه‌مندان به آموزش در رشته تیراندازی باکمان گفت: فرایندی که کمیته استعدادیابی هیئت ارائه کرده آسان بوده به‌طوری‌که در شهر تبریز ۹ مجموعه ورزشی در رابطه با تیراندازی باکمان فعال بوده و مربیان مجرب و کارآزموده در مدارس و حتی پارک‌ها حضور فعال داشته و با برگزاری مسابقات استعدادیابی تلاش بر شناسایی افراد مستعد دارند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرایندی که هیئت ارائه کرده در مراحل ابتدایی تجهیزات آموزشی اولیه به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان گذاشته می‌شود اما پس از طی مراحل مقدماتی و ورود به مرحله حرفه‌ای در صورت ادامه هر شخصی باید تجهیزات مختص خود را داشت باشد.