آذربایجان شرقی استانی سبز است /صنعت گاز انقلابی‌ترین صنعت است
آذربایجان شرقی استانی سبز است /صنعت گاز انقلابی‌ترین صنعت است
صنعت گاز انقلابی ترین صنعت و مصداق توسعه عدالت اجتماعی در کشور است.

به گزارش قلم پرس، حسن منتظر تربتی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های گازی استان آذربایجان شرقی، ضمن بیان مطلب فوق، اظهار کرد: صنعت گاز انقلابی‌ترین صنعت است؛ چراکه در حال حاضر حدود ۳۰ هزار روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و کمتر خانه‌ای است که دارای گاز نباشد و این به لطف انقلاب اسلامی و تلاش همه دست اندرکاران این صنعت است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب بحث عدالت اجتماعی در کشور مغفول واقع شد، ولی انقلاب که اساس آن مبتنی بر قرآن و احکام اسلام بود، توانست این مهم را در سطح کشور جاری کند و در این میان، شرکت ملی گاز ایران یکی از شرکت‌هایی بود که توانست این عدالت اجتماعی را در حوزه توسعه گازرسانی برقرار کند و ما خدا را شاکریم که این افتخار نصیب ما شد.

تربتی با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز توسعه عدالت اجتماعی در کشور، گاز است، گفت: صنعت گاز شناسنامه انقلاب است و وظیفه ما خدمت رسانی با کیفیت تر و مطلوب تر به مردم عزیزمان است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه سخنان خود به توسعه گازرسانی در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۵٫۵ درصد این استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و می‌توان گفت گه این استان یک استان سبز است.

وی ادامه داد: علاوه بر پروژه هایی که امروز افتتاح یا کلنگ زنی می شود، ۲۰۰ پروژه گازرسانی روستایی در استان در حال اجرا داریم که امیدواریم تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

تربتی در ادامه در خصوص گازرسانی به صنایع گفت ما در این چند سال با گازرسانی در سطح کشور توانستیم از مصرف سوخت های فسیلی جلوگیری کنیم؛ بدین معنی که دود را تبدیل به پول کردیم که این کار علاوه بر کاهش آلودگی، اشتغالزایی را برای مردم به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که گاز این نعمت خدادادی با زحمات و تلاش کارکنان صنعت گاز از اعماق زمین استخراج و به دست ما می‌رسد، افزود: وظیفه اصلی ما باید این باشد که از این نعمت خدادادی استفاده بهینه کرده و در مصرف آن، رعایت نکات ایمنی و صرفه جویی را انجام دهیم.