آذربایجان شرقی از نظر شاخص های بهداشتی جزو استان های ممتاز کشور است
آذربایجان شرقی از نظر شاخص های بهداشتی جزو استان های ممتاز کشور است
۷۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سفر کاروان تدبیر و امید به استان آدربایجان شرقی با دستور رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت در ساختمان جدید اورژانس بیمارستان فاطمیه شهرستان شبستر، به بهره برداری رسید.

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این مراسم، ضمن تقدیر از حضور و مشارکت خیرین در توسعه زیرساخت های حوزه سلامت استان آذربایجان شرقی، گفت: خوشبختانه خیرین این استان در امور خیریه مربوط به حوزه بهداشت و درمان، حضور و مشارکت فعال دارند و جای تقدیر است که ۱۸ میلیارد تومان از ۱۶۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی حوزه سلامت آدربایجان شرقی که امروز افتتاح می شود، توسط خیرین سلامت، تامین اعتبار شده است.

رییس جمهور افزود: جای خرسندی و امیدواری است که ۱۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی دیگر تا پایان سال در این استان به بهره برداری می رسد.


پیشتازی آذربایجان شرقی در شاخص های بهداشتی

در ادامه این مراسم، دکتر نمکی، وزیر بهداشت نیز با بیان اینکه آدربایجان شرقی یکی از استان های پیشتاز در شاخص های بهداشتی در کشور است، اضافه کرد: این استان از نظر شاخص های مختلف بهداشتی به ویژه کاهش مرگ و میر اطفال و مادران باردار، یکی از استان های ممتاز در کشور محسوب می شود.

دکتر نمکی با اشاره به افتتاح همزمان ۷۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تصریح کرد: از این تعداد پروژه، ۷۴ پروژه مربوط به حوزه بهداشت و ۴ پروژه مربوط به حوزه درمان و آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۱۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی در استان آذربایجان شرقی در حال اجرا و تکمیل است که با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. جای خرسندی است که ۱۸ میلیارد تومان از ۱۶۹ میلیارد تومان پروژه ای که امروز به صورت همزمان به بهره برداری می رسد، توسط خیرین تامین شده است