آخرین وضعیت جاده های آذربایجان شرقی بعد از بارش سنگین برف
آخرین وضعیت جاده های آذربایجان شرقی بعد از بارش سنگین برف

سرهنگ رضا کریمی‌نژاد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز در عین حال لغزندگی راهها را یادآور شد و اظهار داشت: باتوجه به لغزندگی جاده‌های استان که پیش‌بینی می‌شود تا چند روز ادامه داشته باشد تردد در جاده‌ها به آرامی و کندی محسوسی صورت می‌گیرد و تردد در گردنه‌ها با زنجیر چرخ […]

سرهنگ رضا کریمی‌نژاد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز در عین حال لغزندگی راهها را یادآور شد و اظهار داشت: باتوجه به لغزندگی جاده‌های استان که پیش‌بینی می‌شود تا چند روز ادامه داشته باشد تردد در جاده‌ها به آرامی و کندی محسوسی صورت می‌گیرد و تردد در گردنه‌ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی محورهای همانند تبریز- صوفیان- شبستر- تسوج، اهر- تبریز، اهر- مشکین، اهر- کلیبر- کلیبر- خداآفرین، تبریز- هشترود، تبریز- بستان آباد- سراب- اردبیل، بخشی از مسیر مرند- جلفا- اوغلی و آزاد راه تبریز- تهران را دارای بیشترین بارش اعلام کرد.

کریمی‌نژاد با تاکید بر اهمیت و حساسیت راه‌های اصلی در بحث تردد اظهار داشت: در حال حاضر تمرکز بر راه‌های اصلی بوده و در صورت بروز حادثه‌ای گشت‌های راهنمایی به مسیرهای فرعی اعزام می‌شوند.

این مقام مسئول در حوزه راهنمایی استان از آماده باش صددرصدی همکاران حوزه ماموریتش خبر داد و گفت: ۱۲۰ تیم گشتی با نزدیک به ۴۰۰ نفر از پرسنل راهنمایی و رانندگی راه‌های استان در تمام محورهای اصلی آذربایجان‌شرقی مستقر هستند.

وی از هموطنان خواست از تردد غیرضروری و سفرهای بدون دلیل در سطح جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر حتما تجهیزات زمستانی همراه داشته و از سیستم خودروی خود بخصوص گرمایش، برف پاکن و ترمز مطمئن شده بعد به سفر اقدام کنند.

کریمی‌نژاد در عین حال دقت در رانندگی، داشتن سرعت مجاز و مطمئنه، رعایت فاصله طولی، تمرکز صرفا بر موضوع رانندگی و … را نیز یادآور شد و رانندگان را به رعایت این اصول اولیه در تمام فصول، بخصوص در فصل زمستان و در چند روز بارشی که در استان حاکم است دعوت کرد.

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی پیشنهاد تردد در راههای درون شهری را به جای استفاده از آزاد راه کسایی را نیز داد و گفت: در حال حاضر کسایی قابلیت عبور برای ترددهای سریع را با توجه به حجم بالای عبور را از دست داده و در مواقع بارندگی‌های شدید نیز شاهد ترافیک سنگین در این محور هستیم در حالی که مسیرهای درون شهری برخلاف تصور عامه از ترافیک کمتری برخوردار هستند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴