آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ورود سامانه بارشی جدید و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور
آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ورود سامانه بارشی جدید و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور

[ad_1] آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ورود سامانه بارشی جدید و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با ورود سامانه بارشی در مناطقی از آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.  وی […]

[ad_1]

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ورود سامانه بارشی جدید و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با ورود سامانه بارشی در مناطقی از آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. 

وی ضمن اشاره به اینکه فردا بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود، ادامه داد: طی روز یکشنبه گستره بارش‌ها مناطقی از اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه را در بر می‌گیرد و این وضعیت جوی روز دوشنبه برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بر اثر فعالیت این سامانه بارشی، روز یکشنبه در مناطقی از گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز انتظار رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را داریم، افزود: از امروز تا روز دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی که در این مناطق وجود دارد، اغلب در بعداز ظهرها و شب‌ها شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی هستیم.

گودرزی اظهار کرد: از امروز بعدازظهر تا روز دوشنبه به تناوب شرایط برای خیزش گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از نوار غربی کشور و به تدریج مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز فراهم است و این مناطق با کاهش کیفیت هوا مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از بعداز ظهر یکشنبه تا پایان هفته در نوار شرقی کشور به ویژه شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش سرعت وزش باد رخ می‌دهد، توضیح داد: این وضعیت در برخی از مناطق خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آب‌های شمال خلیج فارس و تا روز سه‌شنبه آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز را مواج و متلاطم اند، عنوان کرد: توده هوای نسبتا گرم تا پنج روز آینده در کشور مستقر است و هوا در بیشتر نقاط کشور گرمتر می‌شود. 

گودرزی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران افزود: امروز تهران آسمانی صاف و گاهی وزش باد را تجربه می‌کند و بیشینه دمای پایتخت به ۳۷ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/

[ad_2]