آتش سوزی بازار تبریز یک کشور را نگران کرد
آتش سوزی بازار تبریز یک کشور را نگران کرد
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: اجرای تمامی ماموریت هایی که برای شهرداری ها تعریف می شود را می توان در تبریز دید.

به گزارش قلم پرس، مهدی جمالی نژاد امروز در جریان بازدید از پروژه های عمرانی در دست اجرا، بخشی از بافت فرسوده و تعدادی از موزه های تبریز با اشاره به عملکرد مطلوب شهرداری تبریز بخصوص در پروژه های عمرانی، اظهار کرد: خوشبختانه جنس و نوع پروژه های عمرانی شهر تبریز متنوع است و در واقع یک سبدی از ماموریت های که برای شهرداری ها تعریف می شود را در تبریز می بینم.

وی ادامه داد: پروژه های عمرانی شهرداری تبریز مختص یک بخش نیست و انواع پروژه های عمرانی با موضوعات فرهنگی، مذهبی، حمل و نقل، تجاری و مواردی دیگر را می توان مشاهده کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین با اشاره به بازدید خود از بازار تاریخی تبریز، گفت: بازار تبریز از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار است و زمانی که بخشی از این بازار آتش گرفت، نه تنها تبریزی ها بلکه یک کشور را نگران کرد.

وی افزود: در همان ساعات آتش سوزی، بخاطر نگرانی و دغدغه ای که داشتم، من بارها با شهردار تبریز تماس می گرفتم و از آخرین وضعیت آن مطلع می شدم و امروز که از این منطقه بازدید کردم، خوشبختانه دیدم که بخش های آسیب دیده در آتش سوزی به خوبی مرمت شده است.

جمالی نژاد با قدردانی از تلاش های شهردار تبریز در موضوع بازسازی بخش های آسیب دیده بازار، عنوان کرد: با توجه به دغدغه ای که در این خصوص داشتم، فکر نمی کردم که در این بازه زمانی بسیار کوتاه، کار مرمت بازار تبریز به پایان برسد اما امروز مشاهده کردم که این قسمت ها بازسازی شده و حتی مورد بهره برداری هم قرار گرفته است.

وی یادآور شد: به عنوان یک خادم در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، افتخار می کنم که شهرداری ها در تمام عرصه ها ورود پیدا کرده اند و در تبریز نیز پروژه های عمرانی فقط از جنس سخت افزاری نیست و تمام پروژه های فرهنگی و اجتماعی و پروژه هایی که از جنس مردم و خواسته های آنان است، در دست اجرا است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، گفت: در کنار تنوع پروژه های شهرداری تبریز، این پروژه ها از سرعت کار خوب و کیفیت قابل توجهی نیز برخوردار است که جا دارد از معاونت عمرانی استانداری، شهردار تبریز و معاونان ایشان و همچنین مجموعه شورای اسلامی شهر تبریز که تصمیمات خوبی را در این راستا اتخاذ کرده اند، تشکر کنم.