مدیریت صحیح پسماند نیازمند تعامل و همراهی سازمان ها و تشکل‌های مردم نهاد است
مدیریت صحیح پسماند نیازمند تعامل و همراهی سازمان ها و تشکل‌های مردم نهاد است
مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تشکل های مردم نهاد بازوی علمی و اجرایی حل مشکلات پسماند شهری هستند گفت: مدیریت صحیح پسماند نیازمند تعامل و همراهی سازمانها و تشکل‌های مردم نهاد است.

به گزارش قلم پرس، محمد اسدالهی در جلسه هم اندیشی تشکل های مردم نهاد و زیست محیطی و ادارات مربوطه بر توجه ویژه به فرهنگ سازی عمومی و پیوست فرهنگی طرح های زیست محیطی و مدیریت صحیح پسماند شهری تاکید کرد.

وی در این نشست ضمن بررسی مطالب مطرح شده توسط کارشناسان امر ،پسماند شهری را جز چالش‌های اساسی جامعه امروز دانست و گفت: تعامل سازنده و همراهی همه سازمانها و ادارات و تشکل های زیست محیطی را در نهادینه سازی و فرهنگ سازی در مدیریت کلان پسماند شهری موثر است.

جامع هوشمند پسماندهای از جمله راه اندازی اپلیکیشن هوشمند بهروب برای جمع آوری پسماند های خشک و خشکاله و ایجاد چرخه پایدار اقتصادی ناشی از بازیافت ضایعات خشک و کاهش حجم عظیم زباله را ضروری و بر همکاری همه دستگاههای زیربط در خصوص اجرای صحیح این طرح تاکید کرد .

همچنین در این جلسه مدیر عامل مدیریت پسماند شهری شهرداری تبریز از رونمایی سامانه جامع هوشمند جمع آوری پسماند های خشک و خشکاله طی روزهای آتی خبر داد.

حبیبه هراتی افزود: طرح جامع هوشمند جمع آوری پسماند های خشک و خشکاله از مبدا و با راه اندازی اپلیکیشن بهروب میسر خواهد بود.

وی در ادامه این جلسه اظهار کرد: پیگیری جدی برنامه های هوشمند سازی سیستم جمع آوری پسماند خشک و خشکاله و کاهش تولید زباله با هدف تولید خوراک دام و رونمایی از سامانه جامع جمع آوری پسماند های خشک جز برنامه های اصولی سازمان مدیریت پسماند است.

انتهای پیام/