برنامه های هفته هنر انقلاب حوزه هنری آذربایجان شرقی اعلام شد
برنامه های هفته هنر انقلاب حوزه هنری آذربایجان شرقی اعلام شد

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب که در محل حوزه هنری استان با حضور مسئولین ادارت و ارگان های فرهنگی برگزار شد، گفت: سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی اسطوره تاریخ انقلاب اسلامی ایران می باشد. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی حوزه […]

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب که در محل حوزه هنری استان با حضور مسئولین ادارت و ارگان های فرهنگی برگزار شد، گفت: سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی اسطوره تاریخ انقلاب اسلامی ایران می باشد.
به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی؛ حسن میلانی با بیان اینکه سید مرتضی آوینی از ثمرات انقلاب می باشد، افزود: انقلاب اسلامی در تمامی ابعاد، چه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، نظامی و … شخصیتی برای الگو سازی دارد و در بعد فرهنگ و هنر نیز سید شهیدان اهل قلم الگوی مناسبی برای جوانان این مرز و بوم می باشد.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: شهید آوینی هنر ارزشی را در جامعه تبیین نموده است و مرزبندی های هنری را به هم ریخت و طرحی نو درانداخت و هنر را در رساندن انسان به کمال به کار برد.
میلانی همچنین در جلسه ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب به برنامه های این هفته که توسط حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان توسط هنرمندان و مسئولین، غبارروبی مزار شهدا در وادی رحمت تبریز، دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، اجرای نمایش های خیابانی و مجسمه، برگزاری شب های شعر و خاطره، نمایشگاه کاریکاتور، اکران فیلم و … از جمله برنامه هایی هستندکه در طول این هفته برگزار می شود.
وی همچنین اضافه نمود: تجلیل از هنرمندان مقام آور حوزه هنری استان که در طول سال ۹۳ و ۹۴ مقام های برتر جشنواره های مختلف ملی و بین المللی را کسب کرده اند، از جمله برنامه های شاخص هفته هنر انقلاب است که در طی این هفته برگزار خواهد شد.
گفتنی است، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی در تقویم رسمی کشور به روز « هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است و هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ الی ۲۷ فروردین ماه آغاز می شود.