آغاز بکار فوتبال حبابی در تبریز برای اولین بار
آغاز بکار فوتبال حبابی در تبریز برای اولین بار

برای اولین بار در تبریز ورزش پرهیجان فوتبال حبابی آغاز بکار کرد. به گزارش قلم پرس؛ علیرضا جاهدی مسئول کمیته “فوتبال حبابی” در تبریز با بیان اینکه این ورزش از خرداد ماه سال جاری در تبریز برای اولین بار آغاز بکار کرد گفت: این ورزش پرهیجان در تبریز زیر نظر کمیته فوتبال حبابی جمهوری اسلامی […]

برای اولین بار در تبریز ورزش پرهیجان فوتبال حبابی آغاز بکار کرد.
به گزارش قلم پرس؛ علیرضا جاهدی مسئول کمیته “فوتبال حبابی” در تبریز با بیان اینکه این ورزش از خرداد ماه سال جاری در تبریز برای اولین بار آغاز بکار کرد گفت: این ورزش پرهیجان در تبریز زیر نظر کمیته فوتبال حبابی جمهوری اسلامی ایران از اول خرداد ماه به مدت یک ماه بصورت آزمایشی شروع به فعالیت کرد که بصورت رسمی از اول تیرماه سال جاری آماده خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم است.

وی به تاریخچه فوتبال حبابی در ایران اشاره کرد و گفت: کمیته فوتبال حبابی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۴\۵\۹۴ تحت نظارت انجمن ورزش های تفریحی و مهارت های فردی نمایشی در فدراسیون ورزش های همگانی فعالیت خود را آغاز نمود.
وی ادامه داد: اولین نمایش رسمی فوتبال حبابی در کشور به تاریخ ۹\۵\۹۴ در مراسم اختتامیه هفته جهانی المپیک در حضور جمع کثیری از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش و مسئولین ورزشی از جمله رئیس فدراسیون ورزش های همگانی و رئیس کمیته ملی المپیک، ارائه و با استقبال پرشور حاضرین مواجه شد.
علیرضا جاهدی در ادامه افزود: ترویج و آموزش این رشته ورزشی مهیج در دو سطح تفریحی – همگانی و حرفه ای برای آقایان و بانوان در دستور کار این کمیته قرار دارد.
وی همچنین به برخی از مهمترین اهداف و فعالیت های کمیته فوتبال حبابی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: افزایش نشاط عمومی از طریق ترویج و فراهم آوردن امکانات این رشته برای عموم در بعد تفریحی – همگانی؛ تعامل با سازمان ها و نهاد ها جهت ترویج صنفی این رشته پر هیجان ؛ آموزش حرفه ای و تشکیل باشگاه ها؛ تربیت مربیان و داوران؛ به روزآوری قوانین و مقررات و تکنیک های بازی؛ سازمان دهی ترنومنت های سراسری منظم؛ آموزش پایه ای فوتبال حبابی از طریق تعامل با مدارس و مراکز آموزشی و تأمین تجهیزات و ادوات مربوط از اهداف و فعالیت های این کمیته است.

وی همچین به نحوه بازی این ورزش اشاره کرد و افزود: فوتبال حبابی ورزشی است تیمی شبیه به فوتبال که در آن بازیکنان به وسیله یک پوشش حبابی که از هوا پرشده و بالاتنه آنان را می پوشاند ، طی قوانین مشخصی برای وارد کردن توپ ( استاندارد فوتبال) با پا به دروازه تیم حریف رقابت می کنند. وی ادامه داد: فوتبال حبابی رشته‌ای بسیار پرجنب و جوش است که نیاز به مهارت چندانی ندارد. گل زدن در این رشته بسیار مشکل است، زیرا بالاتنه بازیکنان تماماً در داخل حباب پوشیده شده است و بنابراین حفظ تعادل و گردش‌های سریع بازیکنان در آن محدود می‌شود که این امر خود بر جذابیت‌های آن می‌افزاید. در این رشته در واقع فوتبال جنبه عمومی و سرگرم کننده‌تری پیدا می‌کند. فرم حباب‌ها به گونه‌ای است که موجب افزایش احتمال برخوردها و کاهش آسیب‌های فیزیکی به بازیکنان می‌شود که این امر صحنه‌های بسیار جالبی را پدید می‌آورد. در فوتبال حبابی هدف گل زدن و برنده شدن است، تنها تفاوت در این است که بازیکنان هر تیم در یک حباب باد شده شفاف (که از سر و بالا تنه محافظت می‌کند) قرار می‌گیرند. حباب‌ها همانند سپر محافظ عمل کرده و در عین حال افزایش احتمال برخورد های تن به تن را باعث می‌شوند که تجربه ای عجیب و مفرح را برای بازیکنان بوجود می آورد.

جاهدی ادامه داد: فضای خاص رقابتی و شرایط حاکم بر این رشته ورزشی موجب می گردد تا علاوه بر تجربه یک فعالیت ورزشی پر هیجان و در عین حال کاملاً ایمن بدون نیاز به مهارت ورزشی ، تاثیرات مثبتی بر ارتقاء وضعیت بدنی افراد نیز داشته باشد که از آن جمله اند:
• بهبود عملکرد سیستم تنفسی از طریق افزایش نسبت تهویه و افزایش حجم تبادل گازی در حبابچه های ریه
• بهبود عملکرد قلب و سیستم گردش خون به عنوان فعالیت زیر بیشینه
• بهبود تعادل بدن از طریق افزایش آگاهی موقعیت بدن در صفحه فضایی و افزایش سرعت عملکرد مغز در بازیابی تعادل عمومی بدن
• افزایش ترشح هورمون آدرنالین ناشی از هیجان مثبت بازی که منجر به ارتقاء عملکرد مغز و سیستم عصبی و همچنین بهبود کارایی متابولیکی بدن می شود.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو سالن با شماره ۰۹۰۳۱۸۸۵۴۳۸ تماس بگیرند.