۲۵۶۰ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی در حال ساخت/ ۸۰۰ کارخانه در حال نصب ماشین‌آلات
۲۵۶۰ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی در حال ساخت/ ۸۰۰ کارخانه در حال نصب ماشین‌آلات
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در حوزه صنعت دو هزار و 560 واحد صنعتی در حال ساخت و ساز در استان وجود دارد که اکنون 800 کارخانه در حال نصب ماشین آلات است.

به گزارش قلم پرس، صابر پرنیان امروز در حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از بازاریان و اصناف بازار تبریز به مناسبت هفته بسیج با بیان این که رسالت سازمان صمت رفع موانع و ارایه خدمات مطلوب به مردم است، افزود: با تسهیل فرآیندها تلاش می کنیم به همراه تیم اقتصادی استان خدمات مطلوبی را به مردم ارایه دهیم.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی از گذشته قطب صنعت و تجارت بوده و اکنون نیز در عرصه های صنعت و کسب و کار پیشتاز است.

وی آذربایجان شرقی را استانی مملو از فرصت برای سرمایه گذاری و کسب و کار دانست و گفت: در یک سال گذشته آذربایجان شرقی از لحاظ واحدهای به بهره برداری رسیده رتبه سوم، از لحاظ توسعه واحدهای صنعتی رتبه دوم و با صدور دو هزار و ۱۰۰ مجوز سرمایه گذاری در ۱۱ ماه گذشته در رتبه اول قرار دارد که این موضوع نشان دهنده میزان میل به سرمایه گذاری، شروع کارهای مولد و ایجاد ارزش افزوده در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در حوزه صنعت دو هزار و ۵۶۰ واحد صنعتی در حال ساخت و ساز در استان وجود دارد که اکنون ۸۰۰ کارخانه در حال نصب ماشین آلات است.

پرنیان با بیان این که ۱۸۵ طرح بزرگ صنعتی به وسیله بخش خصوصی استان در حال اجرا است، گفت: در حال حاضر در بسیاری از عرصه ها در استان علاوه بر تامین نیاز داخلی به سمت صادرات حرکت کرده ایم به طوری که صادرکننده محصولاتی مانند کفش، لوازم خانگی، فولاد و شیشه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ساخت داخل با قیمت پایین تر و کیفیت بهتر تاکید کرد: گام بلندی برای توسعه صادرات در استان برداشته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که به برکت بخش خصوصی در استان رویدادهای اقتصادی متنوعی در حال وقوع است، افزود: ۹۰ درصد مراجعه کنندگان ما در استان برای توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری است که این موضوع علاقه مندی و امید مردم برای توسعه اقتصادی را نشان می دهد.

انتهای پیام/