گلایه استاندار آذربایجان‌شرقی از مخابرات و شهرداری/  تسریع در گسترش شبکه فیبر نوری در تبریز
گلایه استاندار آذربایجان‌شرقی از مخابرات و شهرداری/  تسریع در گسترش شبکه فیبر نوری در تبریز

[ad_1] استاندار آذربایجان‌شرقی گفت : اینکه پس از مدت‌ها هنوز شهرداری وارد عقد قرارداد با مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نشده، جای گلایه دارد و باید این دو مجموعه در سریع‌ترین زمان ممکن برای توسعه پوشش فیبر نوری در تمام مناطق و محلات تبریز تعامل کنند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان‌شرقی گفت : اینکه پس از مدت‌ها هنوز شهرداری وارد عقد قرارداد با مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نشده، جای گلایه دارد و باید این دو مجموعه در سریع‌ترین زمان ممکن برای توسعه پوشش فیبر نوری در تمام مناطق و محلات تبریز تعامل کنند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم ظهر امروز در مراسم افتتاح ۴۵۰ طرح ارتباطی و مخابراتی در آذربایجان‌شرقی، بر تسریع در گسترش پوشش فیبر نوری کلان‌شهر تبریز از سوی شهرداری این شهر تاکید کرد و اظهار داشت: اینکه پس از مدت‌ها هنوز شهرداری وارد عقد قرارداد با مخابرات و اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نشده، جای گلایه دارد و باید این دو مجموعه در سریع‌ترین زمان ممکن برای توسعه پوشش فیبر نوری در تمام مناطق و محلات تبریز تعامل کنند.

وی افزود: باید برای جبران این عقب‌ماندگی دستگاه‌های اجرایی و متولی سریع‌تر اقدام کنند و در این رابطه اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید مدیران شهری را برای اجرای این پروژه، توجیه فنی کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی بهره‌مندی از امکانات به‌روز و مدرن ارتباطی و مخابراتی را مطالبه‌ به‌حق مردم دانست و با بیان اینکه قوی‌تر شدن در این حوزه به مثابه قدرت در جهان است، ادامه داد: هرچند طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت های مهم در این بخش تاثیرگذار بوده ایم، اما برای جبران عقب‌ماندگی‌ها باید تلاش‌های وافری انجام داد.

خرّم، اجرای طرح دولت الکترونیک را یکی از سیاست‌های بسیار مهم و اصلی نظام برشمرد و بیان  داشت: این طرح باید از سوی نهادهای مسؤول به خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با جدیت پیگیری شود، چون رضایت‌مندی مردم از دستگاه‌های اجرایی منوط به اجرایی شدن کامل این طرح است.

وی گفت: تحقق دولت الکترونیک باعث رفع بسیاری از مشکلات مربوط به داده‌های آماری، نوع خدمات، از بین رفتن روابط ناسالم اداری و نیز افزایش رضایت مندی مردم از خدمات دولتی میشود، چراکه آحاد مردم بسیار علاقه‌مندند تا خدمات خود از ادارات و سازمان ها را به صورت غیرحضوری و به راحتی دریافت کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی نقش ارتباطات و مخابرات در زندگی روزمره مردم در جهان امروز را بسیار مهم و تعیین‌کننده خواند و افزود: بروز و ظهور ویروس کرونا طی سه سال اخیر این اهمیت و جایگاه را بیش از پیش نمایان ساخت و محروم بودن برخی از مناطق کشور از اینترنت جزو آسیب‌هایی بود که طی این دوران بروز عینی یافت.

خرّم یادآور شد:  وجود ۲۷۷ کیلومتر مرز آذربایجان‌شرقی با کشورهای همسایه و پویایی زندگی مردم این مناطق، در اولویت بودن اجرای طرح‌های ارتباطی در این مناطق را اجتناب‌ناپذیر می.کند و باید مدیران این بخش در این زمینه وارد میدان شوند.

به گفته وی، هم اکنون شهرستان‌های میانه، مراغه، ملکان و چاراویماق از جمله مناطق آذربایجان‌شرقی هستند که به لحاظ ارتباطات مخابراتی در شرایط ضعیفی قرار دارند.

خرّم داشتن روحیه جهادی و انقلابی را رمز فائق آمدن بر سخت‌ترین کارها بیان و بر توجه مدیران حوزه مخابرات و ارتباطات به این موضوع مهم برای محرومیت‌زدایی تاکید کرد.

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، ۴۵۰ طرح ارتباطی، مخابراتی و فناوری در سطح استان با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی به بهره برداری رسید.

برای بهره‌برداری از این تعداد طرح، حدود ۱۱۳ میلیارد تومان از طرف اپراتورهای مختلف ارتباطی همراه و ثابت سرمایه‌گذاری شده است که ایجاد پوشش مکالمه و اینترنت، توسعه سیستم انتقال و نصب کافو و سوئیچ، ایجاد پوشش اینترنت همراه و اعطای تسهیلات توسط پست بانک را شامل می‌شود.

انتهای پیام/س


[ad_2]