گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه مصر و رژیم صهیونیستی
گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه مصر و رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر چهارشنبه شب (دیشب) با «گابی اشکنازی» همتای اسرائیلی تلفنی گفت‌وگو کرد. شکری بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطینی و اهمیت تلاش برای دور کردن ملت‌های منطقه از تنش‌های بیشتر و توسل به ابزارهای نظامی تأکید کرد. طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر چهارشنبه شب (دیشب) با «گابی اشکنازی» همتای اسرائیلی تلفنی گفت‌وگو کرد.

شکری بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطینی و اهمیت تلاش برای دور کردن ملت‌های منطقه از تنش‌های بیشتر و توسل به ابزارهای نظامی تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، وزیر خارجه مصر همچنین حفظ ثبات منطقه بر اساس حل‌وفصل مسائل منطقه به روش‌های دیپلماتیک و از طریق مذاکرات را مورد تأکید قرار داد.

وی تصریح کرد که تحولات اخیر نشان می‌دهد که ازسرگیری روند سازش فلسطینیان و اسرائیل در سریع‌ترین زمان ممکن ضروری است.

پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شدت یافته است. فلسطینی‌ها از هفته گذشته نسبت به رأی دادگاه رژیم اسرائیل مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد. 

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، نیز بامداد پنج‌شنبه در واکنش به بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه، موج جدیدی از عملیات راکتی و موشکی علیه تل‌آویو را آغاز کردند.

انتهای پیام/ص