کوچه تاریخی پاساژ سنگفرش و جداره‌سازی می‌شود
کوچه تاریخی پاساژ سنگفرش و جداره‌سازی می‌شود

شهردار منطقه ۸ از سنگفرش و جداره سازی کوچه تاریخی پاساژ، جهت تبدیل این محور تاریخی به پیاده راه گردشگری خبر داد. به گزارش قلم پرس، رضا جانفشان نوبری با اعلام خبر فوق گفت: به منظور هویت بخشی به بافت تاریخی فرهنگی تبریز، شهرداری منطقه ۸ در نظر دارد طرح سنگفرش پیاده راه پاساژ به […]



شهردار منطقه ۸ از سنگفرش و جداره سازی کوچه تاریخی پاساژ، جهت تبدیل این محور تاریخی به پیاده راه گردشگری خبر داد.

به گزارش قلم پرس، رضا جانفشان نوبری با اعلام خبر فوق گفت: به منظور هویت بخشی به بافت تاریخی فرهنگی تبریز، شهرداری منطقه ۸ در نظر دارد طرح سنگفرش پیاده راه پاساژ به همراه جداره سازی و مرمت نماهای خارجی این مسیر را طی ماه های آتی اجرایی کند تا این مسیر تاریخی به محور گردشگری تبریز تبدیل شود.
وی افزود: کوچه پاساژ در دوره قاجار احداث شده است که در آن زمان علاوه بر وجود چند کنسولگری در این مسیر، دارای اولین هتل تبریز با نام گرند هتل و اولین سینمای ایران با نام سینما سولی بود.
جانفشان اظهار کرد: نام پاساژ برگرفته شده از زبان فرانسوی به معنی پیاده راه است که به نوعی اولین پیاده راه کشور در این منطقه بنا شده بود و اکنون ما تلاش می کنیم تا اصالت و هویت تاریخی این منطقه را با سنگفرش کردن و مرمت جداره های تاریخی مسیر احیاء کرده و این مسیر تاریخی را به پیاده راه گردشگری تبریز تبدیل کنیم.
شهردار منطقه ۸ گفت: امیدواریم با مرمت و سنگفرش این مسیر تاریخی و تبدیل آن به پیاده راه بتوانیم تبریز قدیم را در این منطقه تاریخی شهر احیاء کنیم.