کاهش محسوس دما و پیش‌بینی کولاک برف از روز جمعه
کاهش محسوس دما و پیش‌بینی کولاک برف از روز جمعه

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از کاهش محسوس دما از روز جمعه و پیش‌بینی کولاک برف خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، افشین ابراهیمی اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز پنجشنبه وارد استان شده و موجب ابرناکی، گاهی وزش باد شدید، بارش باران و برف همراه با مه […]

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از کاهش محسوس دما از روز جمعه و پیش‌بینی کولاک برف خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، افشین ابراهیمی اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز پنجشنبه وارد استان شده و موجب ابرناکی، گاهی وزش باد شدید، بارش باران و برف همراه با مه و کاهش محسوس دما خواهد شد.

وی افزود: طبق اطلاعیه صادره شده در خصوص سامانه بارشی زودگذر برای روز دوشنبه، شاهد بارش برف و باران در اکثر مناطق استان بودیم که مقدار بارش ثبت شده از تبریز ۳٫۴ میلی‌متر و بیشترین بارش هم از شهرستان جلفا با ۷٫۸ میلی متر به ثبت رسیده است.

 مسوول روابط عمومی هواشناسی استان ادامه داد: در این مدت بیشترین دمای ثبت شده از شهرستان کلیبر با ۱۱ درجه سانتی‌گراد و کمترین دما از شهرستان ورزقان با ۱۱- درجه سانتی گراد به ثبت رسیده است و همچنین در اکثر مناطق استان شاهد بارش برف بودیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با عنایت به کاهش محسوس دما از روز جمعه در استان توصیه می‌شود در مصرف بهینه سوخت و انرژی بویژه مصرف گاز برای اجتناب از افت فشار شبکه گازرسانی اقدامات لازم به عمل آید.

مسول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: طی این مدت کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه گردنه‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود از این‌رو  توصیه می‌گردد تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آی