چین کمک‌های بشردوستانه و واکسن کرونا برای فلسطینی‌ها ارسال می‌کند
چین کمک‌های بشردوستانه و واکسن کرونا برای فلسطینی‌ها ارسال می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد کشورش دو میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه و دویست هزار دوز واکسن کرونا برای ارسال به فلسطین آماده کرده است. به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، لیجیان گفت، چین قصد دارد یک میلیون دلار کمک نقدی را در قالب کمک‌های بشردوستانه […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد کشورش دو میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه و دویست هزار دوز واکسن کرونا برای ارسال به فلسطین آماده کرده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، لیجیان گفت، چین قصد دارد یک میلیون دلار کمک نقدی را در قالب کمک‌های بشردوستانه اضطراری به فلسطین ارسال کند.

به گفته این دیپلمات چینی، یک میلیون دلار دیگر به همراه دویست هزار دوز واکسن کرونا نیز به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تحویل دهد تا به پناهجویان فلسطینی اختصاص یابد.

«تیان لین» سخنگوی آژانس توسعه و همکاری‌های بین‌المللی چین نیز پیش‌تر اعلام کرده بود این کشور قصد دارد جهت مداوای مجروحان و کمک به افرادی که منازلشان مورد تخریب قرار گرفته است کمک‌هایی بشردوستانه‌ای را برای تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال کند.

دولت چین مکانیسم پاسخ اضطراری جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها را آغاز کرده است.

طی یازده روز درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، ۲۴۳ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک به شهادت رسیدند.

در این درگیری‌ها بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه روز گذشته گذشته با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه (۰۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.

انتهای پیام/