چین خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی تنش‌های قدس شد
چین خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی تنش‌های قدس شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در روزها و هفته‌های اخیر، مقام‌های سه کشور چین، نروژ و تونس از شورای امنیت درخواست کردند تا فردا (جمعه) نشستی را برای بررسی تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی تشکیل دهد. بنا بر گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، «هوا چونیینگ» سخنگوی وزارت […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در روزها و هفته‌های اخیر، مقام‌های سه کشور چین، نروژ و تونس از شورای امنیت درخواست کردند تا فردا (جمعه) نشستی را برای بررسی تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی تشکیل دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، «هوا چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (چهارشنبه) طی یک کنفرانس خبری از انفعال شورای امنیت در رسیدگی به تنش‌های میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در قدس اشغالی ابراز تأسف کرد و خواستار اقدام فوری این شورا درباره وضعیت فلسطین اشغالی شد.

وی در این خصوص گفت: «چین و کشورهای دیگر بیانیه‌ای را تهیه و منتشر کرده‌اند، اکثر کشورها از آن حمایت کرده‌اند و خواستار انتشار فوری آن هستند اما جای تأسف بسیار زیادی است که شورای امنیت سازمان ملل حاضر نتوانسته است به اجماع برسد».

این دیپلمات چینی تصریح کرد که پکن این ماه، ریاست‌ دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد و خواستار جلسه فوری شورای امنیت برای بحث درباره تشدید تنش‌ها میان فلسطنیان و صهیونیست‌ها است.

وی ادامه داد: «چین معتقد است که شورای امنیت سازمان ملل می‌بایست در خصوص تنش‌های فعلی اقدامی را انجام دهد و بر راه‌حل دو دولتی تأکید می‌کند و به طور قاطعانه برای تنش‌زدایی تلاش می‌کند. چین به عنوان رئیس (دوره‌ای شورای امنیت) همچنان به شورای امنیت فشار وارد می‌کند تا اقدامی را در خصوص وضعیت شرق اورشلیم (قدس) در پیش بگیرد».

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، بیانیه چین برای تنش‌زدایی در منطقه قدس به این دلیل به تصویب نرسید که مقام‌های آمریکایی در جلسه پشت درهای بسته روز دوشنبه شورای امنیت گفته‌اند که در حال تلاش‌های پشت پرده‌ای برای آرام کردن اوضاع فلسطین اشغالی هستند و «اطمینان ندارند که در این نقطه از زمان صدور بیانیه‌ کمکی به رفع تنش‌ها کند».

در این گزارش آمده است که در بیانیه چین، از رژیم صهیونیستی درخواست شده است تا «اقدامات شهرک‌سازی، تخریب و اخراج فلسطینیان را در مناطقی از جمله» قدس متوقف کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین تصریح کرد که پکن استفاده از هرگونه خشونت علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

چین در حالی خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت شده است که وزارت بهداشت غزه نیز بامداد پنجشنبه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به نوار غزه به ۶۷ نفر رسیده که در میان آنها ۱۷ کودک و ۶ زن وجود دارند. همچنین تعداد مجروحان به ۳۸۸ نفر افزایش یافته است.

پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شده یافته است. فلسطینی‌ها از هفته گذشته نسبت به رای دادگاه رژیم اسرائیل مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد.

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، نیز بامداد پنجشنبه در واکنش به بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه، موج جدیدی از عملیات راکتی و موشکی علیه تل‌آویو را آغاز کردند.

انتهای پیام/