چشم انداز توسعه روابط محور دیدار «رحمان» با معاون بانک جهانی
چشم انداز توسعه روابط محور دیدار «رحمان» با معاون بانک جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «آنا بیردی» معاون بانک جهانی در محل «کاخ ملت» شهر دوشنبه دیدار و گفت‌وگو کرد. رحمان در سخنانی ضمن ابراز رضایت از وضعیت کنونی همکاری کشورش با بانک جهانی گفت: بانک مذکور طی ۲۹ سال اخیر اجرای بیش از ۱۰۰ پروژه به […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «آنا بیردی» معاون بانک جهانی در محل «کاخ ملت» شهر دوشنبه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رحمان در سخنانی ضمن ابراز رضایت از وضعیت کنونی همکاری کشورش با بانک جهانی گفت: بانک مذکور طی ۲۹ سال اخیر اجرای بیش از ۱۰۰ پروژه به حجم ۲٫۱ میلیارد دلار در قلمرو تاجیکستان را سرمایه گذاری کرده است.

طرفین در مورد وضعیت در تاجیکستان در دوره شیوع ویروس همه گیر، نفوذ پاندمی بر وضعیت اجتماعی و اقتصادی این کشور، همکاری دولت با شرکای برای جلوگیری از رشد بیماری های عفونی و برطرف سازی پیامدهای آن، تبادل نظر کردند.

همچنین اظهار امیدواری شد که بانک جهانی به عنوان شریک قابل اعتماد تاجیکستان، در این لحظه حساس از اجرای برنامه‌های آینده دولت در جهت رفع پیامدهای همه گیری کرونا و تضمین توسعه پایدار حمایت خواهد کرد.

طی این دیدار همچنین همکاری طرفین در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل، حمایت از بودجه دولتی تاجیکستان، توسعه بخش خصوصی، برطرف سازی پیامدهای شرایط اضطراری و بلایای طبیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/