پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت آغاز هفته تعاون
پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت آغاز هفته تعاون

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت آغاز هفته تعاون، بر نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون در راستای مردمی‌سازی اقتصاد و گسترش عدالت اجتماعی تاکید کرد. متن پیام عابدین خرّم به این شرح است: تعاونی‌ها با به‌کارگیری اصول و ارزش‌های تعاون به‌عنوان کانون‌های ترویج کار جمعی و فعالیت‌های گروهی مطرح هستند و نقش موثری در توسعه فرهنگ […]


استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت آغاز هفته تعاون، بر نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون در راستای مردمی‌سازی اقتصاد و گسترش عدالت اجتماعی تاکید کرد.

متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:

تعاونی‌ها با به‌کارگیری اصول و ارزش‌های تعاون به‌عنوان کانون‌های ترویج کار جمعی و فعالیت‌های گروهی مطرح هستند و نقش موثری در توسعه فرهنگ تعاون و همکاری برای سامان‌دهی مشکلات و مسایل جامعه و گروه‌های پایین درآمدی ایفا می‌کنند.

از سویی دیگر مقایسه دو نظام اقتصاد اسلامی و اقتصاد تعاونی نشان می‌دهد الگوی تعاونی از نظر ضوابط، اصول و ارزش‌ها بیشترین اشتراک و سنخیت را با اقتصاد اسلامی دارد و بر همین اساس، بخش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های سه‌گانه اقتصاد جمهوری اسلامی در قانون اساسی مصوب شده است تا همگام با بخش‌های دولتی و خصوصی، در روند توسعه اقتصادی کشور مشارکت کند.

تصویب قانون بخش تعاون جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ شهریور ماه سال ۱۳۷۰، فرصتی ارزشمند برای مشارکت حقیقی مردم در امور اقتصادی کشور و مردمی‌سازی اقتصاد فراهم کرده است؛ اینجانب ضمن تبریک این روز و هفته تعاون به همه تعاون‌گران، مدیران و اعضای تعاونی‌ها و قدردانی از دست‌اندرکاران و کنش‌گران این عرصه، امیدوارم با نشر و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون، شاهد موفقیت‌های روزافزون در راستای تحقق اهداف عالی نظام بویژه رفع بیکاری، فقرزدایی، گسترش عدالت اجتماعی و مردمی‌سازی اقتصاد کشور باشیم.