پکن: مفهوم دیپلماسی آمریکا در بحبوحه فاجعه انسانی در فلسطین اشغالی چیست؟
پکن: مفهوم دیپلماسی آمریکا در بحبوحه فاجعه انسانی در فلسطین اشغالی چیست؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین چهارشنبه بعد از ظهر در نشست هفتگی با خبرنگاران به مسائل روز چین، منطقه و جهان از جمله درگیری‌ها در فلسطین اشغالی پرداخت.    به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین»، «ژائو لیجیان» سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به پرسشی درباره  کارشکنی آمریکا در شورای امنیت سازمان […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین چهارشنبه بعد از ظهر در نشست هفتگی با خبرنگاران به مسائل روز چین، منطقه و جهان از جمله درگیری‌ها در فلسطین اشغالی پرداخت.  

 به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین»، «ژائو لیجیان» سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به پرسشی درباره  کارشکنی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل و ادعای وزیر خارجه این کشور در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف درگیری‌ها در فلسطین اشغالی گفت: «‌من نمی‌دانم منظور ایالات متحده از دیپلماسی آرام، اما بسیار فشرده چیست و چه تفاوتی باهم دارند. آنچه شاهدیم تشدید مداوم درگیری فلسطین و اسرائیل و فاجعه انسانی به ویژه برای زنان و کودکان است. آنچه ما می‌شنویم صدا و فریاد صلح از ویرانه‌ها و هرج و مرج ناشی از جنگ است».

وی ادامه داد: «وانگ یی، مشاور امور خارجه و وزیر امور خارجه چین در شورای امنیت در مورد منازعات فلسطین و اسرائیل پیشنهادهای مهمی را در زمینه کاهش تنش ارائه داد که مورد استقبال جامعه جهانی قرار گرفت. کشورهای عربی و اسلامی، چین را به دلیل پایبندی به قوانین بین‌المللی و عدالت و انصاف مورد ستایش قرار داده‌اند، زیرا معتقدند که موضع و پیشنهاد چین نشانگر مسئولیت چین به عنوان یک کشور بزرگ و پایبندی به عدالت در مورد مسئله فلسطین است».

این دیپلمات چینی ادامه داد: «تاریخ یک ثبت‌کننده بی‌طرف است. امیدواریم که ایالات متحده حرف و عمل خود را منطبق کند، واقعاً به چند جانبه گرایی بازگردد و از شورای امنیت در ایفای نقش مناسب در کاهش تنش، بازسازی اعتماد و پیشبرد توافق سیاسی حمایت کند».

درگیری جاری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

آمریکایی‌ها در حالی حق دفاع از خود را به صهیونیست‌ها می‌دهند که ابتدا حملات را صهیونیست‌ها در قدس آغاز کردند. طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، تا این لحظه شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۲۱۹ شهید از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۲۰۰ فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/ص