پنتاگون بازهم حملات صهیونیست‌ها به غزه را توجیه کرد
پنتاگون بازهم حملات صهیونیست‌ها به غزه را توجیه کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه از تمایل واشنگتن برای پایان یافتن جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خبر داد. کربی طی نشست خبری روزانه در پنتاگون با اشاره به درگیری‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و گروه‌ۀای مقاومت در نوار غزه، گفت: «ما می‌خواهیم شاهد کاهش تنش […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه از تمایل واشنگتن برای پایان یافتن جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خبر داد.

کربی طی نشست خبری روزانه در پنتاگون با اشاره به درگیری‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و گروه‌ۀای مقاومت در نوار غزه، گفت: «ما می‌خواهیم شاهد کاهش تنش باشیم. ما خواستار پایان یافتن خشونت‌ها هستیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در پاسخ به سوالی درباره هدف قرار گرفتن زنان و کودکان فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه مدعی شد: «ما در جایگاهی نیستیم که عملیات نظامی آنها را ارزیابی کنیم».

سخنگوی پنتاگون در ادامه با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اظهار داشت: «ما حق اسرائیل برای دفاع از خود و شهروندانش در برابر تهدیدهای حماس را به رسمیت می‌شناسیم».

کربی سپس از پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بمباران ساختمان گروه‌های رسانه‌ای در نوار غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی طفره رفت و گفت: «نمی‌توانم درباره مسائل اطلاعاتی صحبت کنم».

وی همچنین درباره شلیک شدن راکت از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی و حملات متعاقب صهیونیست‌ها به آن مناطق نیز توضیح داد: «ما نمی‌خواهیم شاهد گسترش یافتن درگیری یا تشدید آن باشیم».

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، تا این لحظه شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۲۲۱ شهید از جمله ۶۲ کودک و ۳۶ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با ابراز نگرانی از افزایش حجم تبادل آتش بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی، از طرف‌های درگیر در نوار غزه خواست که خویشتن‌داری نشان دهند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/