پزشکیان: احمدی نژاد آشکارا خلاف قانون عمل می‌کرد / روحانی همه حرف ها را شفاف بیان کند 
پزشکیان: احمدی نژاد آشکارا خلاف قانون عمل می‌کرد / روحانی همه حرف ها را شفاف بیان کند 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:سوال از رئیس جمهور را در دوره احمدی نژاد نیز امضا کردم زیرا آشکارا خلاف قانون عمل می‌کرد و خودش نیز ابایی نداشت از اینکه قبول نداشتن قانون را اعلام کند. به گزارش قلم پرس، مسعود پزشکیان، در خصوص استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: استیضاح وزرا […]

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:سوال از رئیس جمهور را در دوره احمدی نژاد نیز امضا کردم زیرا آشکارا خلاف قانون عمل می‌کرد و خودش نیز ابایی نداشت از اینکه قبول نداشتن قانون را اعلام کند.

به گزارش قلم پرس، مسعود پزشکیان، در خصوص استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: استیضاح وزرا در زمانی باید انجام شود که اختیارات و اعتبارات لازم در اختیار آن‌ها قرار گرفته باشد ولی در انجام کار، نتیجه لازم را کسب نکرده باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی مسئولان کشور برای مقابله با بسیاری از مشکلاتی که در کشور وجود دارد گاهی اختیار لازم و گاهی نیز اعتبار کافی را ندارند.

وی افزود: بیکاری در کشور وجود دارد، آیا با رفتن وزیر کار، وزیر بعدی مشکل بیکاری را می‌تواند حل کند؟ مشکل بیکاری، تقصیر وزیر کار نیست.

پزشکیان ادامه داد: در زمانی که وزیر بودم، نمایندگان اعتراض می‌کردند که چرا وضعیت بیمارستان‌ها اینگونه است؟ علتش این بود که بودجه کافی در اخیتار وزیر بهداشت نبود ولی با این وضعیت نیز من را استیضاح می‌کردند در حالی که پولی را اختصاص نداده بودند، اما می‌گفتند باید مشکل را حل کنی، چگونه ممکن است بتوانم با این وضعیت بودجه مشکلات را حل کنم؟ بعد از من چند وزیر دیگر هم آمده، آیا آن مشکلات حل شدند؟.

چرا پزشکیان طرح سوال از احمدی نژاد را امضا کرد؟

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه سوال من از احمدی نژاد این بود که چرا خلاف قانون تصمیم را اتخاذ و عمل می‌کرد، گفت: سوال از رئیس جمهور را در دوره احمدی نژاد نیز امضا کردم زیرا آشکارا خلاف قانون عمل می‌کرد و خودش نیز ابایی نداشت از اینکه قبول نداشتن قانون را اعلام کند.

پزشکیان اظهار داشت: وقتی من می‌گویم نمی‌توانم قانون را اجرا کنم زیرا بودجه کافی در اختیار من نیست با اینکه بگویم قانون را قبول ندارم، تفاوت دارد. چطور ممکن است قوه مجریه مملکت بگوید، قانون را قبول ندارم؟. من نمی‌گویم قانون را قبول ندارم، بلکه می‌گویم این قانون ملزمات خود را به همراه ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: در زمان وزارت من، می‌گفتند در اورژانس‌ها به صورت رایگان بیماران را درمان کنید، در حالیکه باید پول می‌دادم جنس بخرم. اگر من به صورت رایگان بیماران را درمان می‌کردم پولی نداشتم، چگونه می‌توانستم جنس و دستگاه بخرم تا بیماران را درمان کنم؟.

وی افزود: در دوره‌ای که وزیر بهداشت بودم، گفته بودم چند مریضی که پول ندارند و از دنیا رفته‌اند را بدون تسویه حساب رها کنند این موضوع در دوره‌ای رخ می‌داد که جنازه بیمارانی که فوت شده بودند را برای تسویه حساب نگه می‌داشتند، بعد از آن دستور من برای رها کردن جنازه، به دیوان محسابات احضار شدم و می‌گفتند، “تو حق چنین کاری را نداشته‌ای و با این دستور در اموال دولت دخل و تصرف کرده‌ای”.

من چه وزیری هستم که نمی‌توانم آمبولانس خریداری کنم؟

پزشکیان ادامه داد: در دوران وزارت من، زلزله بم اتفاق افتاد، وقتی دیدم کمبود آمبولانس وجود دارد، دستور دادم تا ۲ آمبولانس خریداری کنند. من را محاکمه می‌کردند و می‌گفتند تو حق نداشتی بگویی آمبولانس بخرند. من چه وزیری هستم که نمی‌توانم آمبولانس خریداری کنم و مریض مردم را نیز نمی‍‌‍‌توانم مرخص کنم؟ بعد فحش‌ها را هم باید بخورم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی می‌توان وزیر را استیضاح کرد که اختیار و پول را به آن مسئول داده‌ای ولی نتوانسته مشکل را حل کند

روحانی همه حرف ها را شفاف بیان کند 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من اگر به جای آقای روحانی بودم در جلسه سوال از رئیس جمهور همه حرف‌هایم را به صورت شفاف بیان می‌کردم.

پزشکیان با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم که به مردم خدمت کنیم نه اینکه به همدیگر گیر بدهیم و به دنبال خراب کردن دیگران باشیم، اظهار داشت: اینطور نیست که من خوب باشم و دیگری بد، تفاوت زیادی بین ما نیست، انصاف نیست که کسی را کاملا سیاه و دیگری را کاملا سفید نشان دهیم، همه باید مشکل را بپذیریم و شانه خود را زیر بار قرار دهیم تا مشکلات حل شود.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: اگر حکم شود که پرده ها باز شود، معلوم نیست در پرونده من یا دیگران چه چیزهایی باشد، بهتر است از این گونه حرف ها کمتر مطرح شود و در ضمن دست به دست هم دهیم تا مشکلات کشور حل شود، مشکل کنونی کشور استیضاح کردن نیست، ۴ سال دیگر می‌بینیم که آیا مشکلات کشور با این استیضاح ها حل شده است یا نه؟.

ارزیابی از برخورد رئیس مجلس در خصوص تهمت‌هایی که در جلسه استیضاح ربیعی مطرح شد

وی با بیان اینکه دکتر لاریجانی طبق آئین نامه عمل کرد و مطرح کردن تهمت علیه یکدیگر در جلسه علنی مجلس را صحیح ندانست، افزود: متاسفانه در بسیاری از مسائل مطابق آئین نامه عمل نمی‌شود.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که شما به عنوان رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برای مسائلی که در جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رخ داد چه کاری را انجام می‌‎دهید؟، گفت: اگر گزارش به هیات بیاید، پیگیری شفافی را انجام می‌دهیم، وقتی که پرده‌ای پاره شود، بگویند تا بگوییم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه در ساختار هیات نظارت این مشکل به لحاظ شکلی وجود دارد از این جهت که نماینده باید نماینده دیگری را ارزیابی کند و از آنجایی که نماینده از دیگر نمایندگان رای می‌گیرد تا عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شود، در نتیجه با همدیگر کنار می‌آیند، گفت: ساختار ایراد دارد و ربطی به افراد ندارد و نمی‌تواند قضاوت بی‌طرفانه داشته باشد.

پزشکیان در مورد شکایت پورابراهیمی از وی، گفت: من اعلام می کنم که بیایند تمام زندگی من را بررسی کنند و زندگی آن‌ها نیز بررسی شود. اگر شکایت آقای پورابراهیمی از من مطرح شود، در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان یک تیم حضور دارد که موضوع را بررسی می‌کند و من نیز جلسه را ترک می‌کنم تا تصمیم لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه فارغ از موضوع شکایت، من از شما خبرنگاران می‌خواهم که از زندگی من فیلم گرفته و منتشر کنید، افزود: من در تهران و تبریز منزل دارم و تمایل دارم از هر ۲ خانه من فیلم بگیرید. “شنیدن کی بود مانند دیدن”، از منزل من فیلم بگیرید و ببنید من و فرزندانم کجا زندگی می‌کنیم. من گفته‌ام وضع مالی خوبی دارم ولی بروید خانه آن‌هایی که “ننه من غریبم بازی در می‌آورند را هم ببنید”. زندگی خواهر، برادر، قوم و خویش من و این افراد را ببنید و اعلام کنید.

در عرض ۳ سال به اندازه ۳۰ سال پول به حسابم پول واریز شد

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه من به آنچه که دارم شاکرم و معتقدم که زیادی دارم، گفت: من بعد از دوران مسئولیتم در وزارت بهداشت، در عرض ۳ سال به اندازه ۳۰ سال پول به حسابم پول واریز شد، بدون اینکه از کسی پول بگیرم. کار می‌کردم و به حسابم پول واریز می‌‌‌‎کردند، برای خودم و فرزندانم خانه و باغ خریدم. تازه از خودم بدم آمد زیرا تصور ‍‌کردم، زندگی نمی‌کنم اگر این گونه کار کنم، بعد از آن دوره نماینده شدم. اگر اکنون هم آنگونه کار کنم به حسابم پول واریز می‌کنند. بروید ببینید افرادی که مانند من پزشک هستند، چقدر دریافتی دارند. سوال این است که اگر برخی آقایان نماینده مجلس نبودند، چقدر پول به حساب آن‌ها واریز می‌شد؟.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در وزارت دارایی گفتند، کد ملی هر کسی را بدهید، حساب و کتابش را مشخص می‌کنیم. کد ملی خودم را دادم، بسیاری از دارایی‌های من در آنجا ضبط نشده بود، وقتی که اموال من را ندارند، حساب و کتاب اموال سایرین چگونه است؟ آن وقت ادعا می‌کنند که اطلاعات دقیقی داریم، در حالی که اینگونه نیست، پس بنا بر آن داده‌ها، مالیات صحیحی را نمی‌توانند اخذ کنند./

منبع:  خبرگزاری خانه‌ملت