پروژه بازآفرینی تبریز در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع  به بهره‌برداری رسید
پروژه بازآفرینی تبریز در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع  به بهره‌برداری رسید

همزمان با دومین سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی، پروژه عتیق۲ به عنوان مهمترین پروژه بازآفرینی شهری تبریز در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید. احمد وحیدی، به عنوان نماینده رییس جمهور روز پنجشنبه در بازدید از پروژه بازآفرینی شهری […]


همزمان با دومین سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی، پروژه عتیق۲ به عنوان مهمترین پروژه بازآفرینی شهری تبریز در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

احمد وحیدی، به عنوان نماینده رییس جمهور روز پنجشنبه در بازدید از پروژه بازآفرینی شهری از نزدیک در جریان مشخصات و روند اجرای آن قرار گرفت.

پروژه عتیق ۲ با هدف بازآفرینی و ایمن سازی بافت فرسوده شهری در مرکزی ترین نقطه شهر تبریز در خیابان شهید بهشتی از سال ها پیش در هفت طبقه سازه ای شامل ۲ طبقه خدماتی در ۸۸ واحد، سه طبقه تجاری در ۱۵۰ واحد و در ۲ طبقه پارکینگ با ظرفیت ۲۵۰ خودرو آغاز شده است.

همچنین با حضور وزیر کشور، پروژه مسیرگشایی و پیاده‌راه شهید علیپور با ۷۸۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح و به بهره برداری رسید و از کتیبه یادبود این خیابان رونمایی شد.

وحیدی، در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های شهردار تبریز و شهردار منطقه ۸ در اجرای این پروژه قدردانی کرد و گفت: نامگذاری این پروژه مسیرگشایی با نام شهید علیپور، اقدامی ماندگار است که با این نامگذاری یاد، نام و خاطره شهیدان زنده نگه داشته می شود.

شهردار تبریز نیز در آیین بهره برداری از این مسیرگشایی گفت: این پروژه در مرکز شهر و در یکی از نقاط پرترافیک شهر طراحی شده و دسترسی از خیابان رضانژاد به خیابان امام خمینی(ره) و میدان قطب را میسر می کند.

یعقوب هوشیار، افزود: مسیرگشایی خیابان علیپور که بیش از ۲ دهه بلاتکلیف مانده بود، در ماه های اخیر اجرا شده و تقدیم شهروندان می شود.

شهرداری منطقه ۸ علاوه بر تملک و آزادسازی املاک واقع در مسیر پروژه اقدام به سنگفرش این خیابان کرده است.

خیابان شهید علیپور به طول ۳۲۰ متر و عرض ۱۸ متر و ۷۸ میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.

وزیر کشور از طرح نجات تبریز بازدید کرد

وزیر کشور در جریان سفر دور دوم هیات دولت به آذربایجان شرقی همچنین از بزرگترین پروژه مسیرگشایی در یکی از مناطق حاشیه نشین تبریز که از آن به عنوان طرح نجات تبریز یاد می‌شود، بازدید کرد.

پروژه ۴۵ متری انقلاب در متراکم‌ترین منطقه کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین تبریز اجرا می‌شود، این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه مسیرگشایی حال حاضر تبریز به طول ۱۴۰۰ متر و عرض ۴۵ متر، خیابان انقلاب را به اتوبان پاسداران متصل و در مسیر خود از کوثر شرقی و طرلان دره سی عبور می‌کند.

حدود ۳۳۰ ملک در مسیر پروژه قرار دارد که حدود یک سوم آن توسط شهرداری تبریز تملک و تخریب شده است.

نوسازی بافت فرسوده، کاهش بار ترافیکی، بهبود دسترسی به فضاهای عمومی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توسعه امکانات بخش عمومی، ارزش افزوده برای املاک همجوار و از همه مهم‌تر تسهیل در امدادرسانی در مواقع بحرانی به ویژه هنگام وقوع سیل و زلزله از جمله اهداف و آورده‌های اجرای این پروژه خواهد بود.

کلان شهر ۲ میلیون نفری تبریز دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است و در حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهر در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.