پرهیز از نگاه سیاسی و تحقق حکمرانی علمی در مراکز آموزشی
پرهیز از نگاه سیاسی و تحقق حکمرانی علمی در مراکز آموزشی
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگاه سیاسی و جناحی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سم مهلک است، افزود: حکمرانی علمی در مجموعه های آموزشی می تواند آینده کشور و نظام را بیمه کند.

عابدین خرّم در مراسم گرامی‌داشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، به نقش اساتید این دانشگاه در رشد و بالندگی کشور اشاره کرد و گفت: در حوادث اخیر کشور که خیلی‌ها تلاش می کردند دستگاه های تعلیم و تربیت و مخصوصا دانشگاه های ما را را آبستن حوادث و جامعه را دچار اغتشاش کنند، دانشگاه آزاد اسلامی توانست با برگزاری تریبون های آزاداندیشی، این توطئه‌ها را نقش بر آب کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد، وضعیت‌محور و علم‌محور است، افزود: نشانه های مطلوبیت علمی را در دانشگاه آزاد شاهد هستیم و این دانشگاه در حال تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و به دنبال کارآفرینی و تقویت ارتباط بین علم و صنعت است.

خرّم تصریح کرد: ما امروز باید به ارتقای علمی و جهاد علمی در مراکز آموزشی و دانشگاه ها بپردازیم و اگر این کار را از آموزش و پرورش شروع نکنیم در دانشگاه مشکل خواهیم داشت.

استاندار آذربایجان شرقی نگاه سیاسی و جناحی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها را سم مهلک این مراکز دانست و گفت: حکمرانی علمی در مجموعه های آموزشی می تواند آینده کشور و نظام را بیمه کند.

وی با بیان اینکه برای کاهش فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب، به یک هماهنگی در کارهای بنیادی نیازمندیم، گفت: این موضوع یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به دیدار مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر سال صفحه جدیدی از تاریخ تبریز و آذربایجان را به روی ما می گشایند، افزود: امسال قرار شده با نظر نماینده محترم ولی فقیه در استان، کارگروهی برای احیای گذشته درخشان تبریز ایجاد شود.