پاشینیان: گفت‌و‌گوی پُرباری با پوتین داشتم؛ ارتش ارمنستان باید اصلاح شود
پاشینیان: گفت‌و‌گوی پُرباری با پوتین داشتم؛ ارتش ارمنستان باید اصلاح شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسیه روز پنجشنبه (امروز) درباره حضور نخست‌وزیر ارمنستان در مسکو و صحبت او درباره دیدار اخیر با رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین گزارش‌هایی منتشر کردند. بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، نیکول پاشینیان درباره دیدار با پوتین به «انجمن وکلای ارمنستانی» مستقر در روسیه تاکید کرد، او با رئیس‌جمهور روسیه […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسیه روز پنجشنبه (امروز) درباره حضور نخست‌وزیر ارمنستان در مسکو و صحبت او درباره دیدار اخیر با رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین گزارش‌هایی منتشر کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، نیکول پاشینیان درباره دیدار با پوتین به «انجمن وکلای ارمنستانی» مستقر در روسیه تاکید کرد، او با رئیس‌جمهور روسیه صحبت‌های پرباری داشته است.

نخست‌وزیر ارمنستان گفت: «ما با ولادیمیر پوتین به مدت سه ساعت و نیم درباره موضوعات بسیاری حرف زدیم. به رغم این واقعیت که درباره توافقات‌مان امضایی صورت نگرفته اما دیداری پربار بود. ما درباره بسیاری از توافقات شامل اجرای توافقات امضا شده قبلی صحبت کردیم».

پاشینیان افزود: «ما درباره سازماندهی مشترک ارتش‌های ارمنستان-روسیه و سامانه منطقه‌ای مشترک پدافند هوایی توافقاتی داریم. رئیس‌جمهور روسیه و من درباره یک طرح خاص و مکانیسم‌های اجرای آن توافقات در وضعیت جدید در منطقه صحبت کردیم».

به گفته او یکی از موضوعات مهم بعد از جنگ اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، ایجاد اصلاحات در نیروهای مسلح ارمنستان بوده و ایروان با «حمایت شرکای روسیه‌ای» خود در حال انجام این کار است.

نخست‌وزیر ارمنستان در این باره گفت: «(ایجاد اصلاحات در نیروهای مسلح ارمنستان) یکی از موضوعات کلیدی در مذاکراتمان (با پوتین) بود».

سفر پاشینیان به مسکو و دیدار او با پوتین در شرایطی انجام شده که به دنبال توافق سه جانبه او با روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی، فضای سیاسی در ارمنستان همچنان متشنج است.

مخالفان پاشینیان در ارمنستان ضمن مخالفت با توافق بر سر قره‌باغ کوهستانی، خواستار استعفای او شده‌اند اما نخست‌وزیر گفته است که چاره‌ای جز امضای این توافق «دردناک» وجود نداشت.

به دنبال تشدید تنش‌ها با بیانیه چندی قبل سران ستاد مشترک نیروهای مسلح ارمنستان درباره لزوم استعفای پاشینیان، نخست‌وزیر این کشور ضمن رد این درخواست ارتش را به «تلاش برای کودتا» متهم کرد.

در ادامه فضای متشنج سیاسی در ارمنستان، شبکه «راشا تودی» هشتم فروردین ماه گزارش داد، نیکول پاشینیان قصد دارد در آستانه انتخابات پارلمانی و همچنین در پی فشارهای ناشی از شکست ارمنستان در جنگ قره‌باغ کوهستانی از سمت خود کناره‌گیری کند.

البته خود پاشینیان اعلام کرده بود که از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند و تا زمان برگزاری انتخابات در ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد)، به‌عنوان نخست‌وزیر موقت به فعالیت خود ادامه می‌دهد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/