پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی؛ پارک توسعه‌یافته اعلام شد/ میزان صادرات واحدهای مستقر پارک علم و فناوری
پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی؛ پارک توسعه‌یافته اعلام شد/ میزان صادرات واحدهای مستقر پارک علم و فناوری
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: شورای گسترش آموزش عالی کشور، پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی را در رده پارک‌های علم و فناوری توسعه‌یافته تعیین کرد.

به گزارش قلم پرس از تبریز، عبدالرضا واعظی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کارگروه تخصصی گروه‌بندی پارک‌های علم و فناوری پس از بازدیدهای میدانی، بررسی مستندات و ارزیابی عملکرد پارک در سالیان گذشته، این پارک را حائز احراز عنوان پارک علم و فناوری توسعه‌ یافته و سطح یک کشوری معرفی کرد.

واعظی گفت: تحقق اجرای برنامه راهبردی ۵ ساله، توسعه مراکز رشد در شهرستان‌ها، تأمین و تجهیز فضای فیزیکی، واگذاری اراضی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و پذیرش، حمایت از واحدهای فناور، خروج موفق شرکت‌های فناور، صادرات محصولات فناورانه، اشتغال‌آفرینی و فروش محصولات فناورانه را اصلی‌ترین معیارهای انتخاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به‌عنوان پارک علم و فناوری توسعه‌ یافته بیان کرد.

وی تأکید کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی توانسته است ۸۰ درصد از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در برنامه راهبردی ۵ ساله را به‌خوبی اجرا کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به عقد ۱۲ قرارداد واگذاری اراضی برای ایجاد کارگاه‌های تولید نیمه‌صنعتی و صنعتی فناورانه متذکر شد: ۳۰ هزار و ۵۲۴ متر مربع فضای مفید برای فعالیت شرکت‌های مستقر در پارک تأمین و تجهیز شده که بیش از سه برابر معیارهای لازم برای قرار گرفتن در گروه سطح یک پارک‌های علم و فناوری است.

وی اضافه کرد: بر اساس معیارهای کارگروه تخصصی گروه‌بندی پارک‌های علم و فناوری، حداقل باید ۷۵ واحد فناور رشد یافته که ۳۰ واحد در نتیجه فعالیت در مرکز رشد باشند در پارک مستقر می‌شدند که این تعداد در پارک آذربایجان‌شرقی ۳۱۱ واحد است که ۴۵ واحد فناور آن در نتیجه استقرار در مرکز رشد هستند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، براین اساس حدنصاب میزان صادرات به نسبت درآمد باید ۰.۰۷ باشد که در پارک استان این نسبت صادرات به درآمد ۰.۲۱۱۴ است.

واعظی با اشاره به خروج موفق ۵۹ شرکت فناور از پارک یادآور شد: به‌طور میانگین در هرکدام از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان ۸ نفر بیمه‌شده فعالیت می‌کنند که دو برابر متوسط کشوری است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۸۶ واحد فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی مستقر هستند از پذیرش و حمایت از ۳۱۱ واحد فناور در مراکز رشد فناوری این پارک خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر ۲۰ مجموعه تولیدی در این پارک فعالیت می‌کنند که با فروش ۳۲۱.۳۱۸ میلیون ریالی از ۵ برابر حدنصاب معاملات متوسط بیشتر است.

انتهای پیام/