ولی‌عهد پیشین اردن در بازداشت خانگی: به دستورات، عمل نخواهم کرد
ولی‌عهد پیشین اردن در بازداشت خانگی: به دستورات، عمل نخواهم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شاهزاده «حمزه بن الحسین» برادر ناتنی «عبدالله دوم» شاه اردن و ولی‌عهد پیشین این کشور فایل صوتی جدیدی منتشر کرد. روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از الحسین گزارش داد: «من حرکتی نخواهم کرد؛ زیرا در پی این نیستم که در حال حاضر، دست به تنش بزنم». وی […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شاهزاده «حمزه بن الحسین» برادر ناتنی «عبدالله دوم» شاه اردن و ولی‌عهد پیشین این کشور فایل صوتی جدیدی منتشر کرد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از الحسین گزارش داد: «من حرکتی نخواهم کرد؛ زیرا در پی این نیستم که در حال حاضر، دست به تنش بزنم».

وی ادامه داد: «زمانی که به من گفته شود که نمی‌توانم خارج شوم یا اجازه ندارم، توئیت کنم و  با مردم در تماس باشم، یقینا [از این دستورات] پیروی نخواهم کرد».

این شاهزاده اردنی با بیان اینکه به او گفته شده است که «فقط اجازه داری، خانواده‌ات را ببینی»، خاطر نشان کرد، اینکه «رئیس ستاد مشترک [ارتش] بیاید و این سخن را به من بگوید، به هیچ وجه قابل قبول نیست».

وی در پایان گفت که منتظر است تا ببیند چه اتفاقی رخ خواهد داد.

«یوسف الحنیطی» رئیس ستاد مشترک ارتش اردن شنبه به منزل این شاهزاده اردنی رفت و از او خواست که «از تحرکات و فعالیتهایی که برای ضربه زدن به امنیت و ثبات اردن استفاده می‌شود، دست بردارد».

این در حالی است که «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز گذشته گفت که تحقیقات سرویسهای امنیتی ثابت کرده است که هدف از فعالیتها و اقدامات این شاهزاده اردنی و افراد دیگر نزدیک به او، امنیت و ثبات اردن است.

الصفدی همچنین گفت که در تحرکات ولی‌عهد اردن، مداخلات و تماسهایی با طرفهای خارجی وجود داشته است تا «بهترین زمان برای آغاز اقدامات بر هم زننده امنیت، تعیین شود».

در همین ارتباط، منابع خبری اردنی روز گذشته خبر دادند که به خاطر تلاش ولی‌عهد پیشین و افراد نزدیک به وی برای کودتا علیه پادشاه اردن، افراد زیادی بازداشت شده‌اند که نا دو فرد نزدیک به عربستان سعودی نیز وجود داشت (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص