وضعیت هلال احمر استان بسیار بهتر از گذشته است/ باید توان آمادگی مردم و دستگاه‌ها را بالا ببریم
وضعیت هلال احمر استان بسیار بهتر از گذشته است/ باید توان آمادگی مردم و دستگاه‌ها را بالا ببریم
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های جمعیت هلال احمر استان، گفت: در یک سال گذشته با روحیه جهادی و انقلابی کارهای ابتکاری خوبی در این حوزه انجام شده و وضعیت هلال احمر استان از نظر ذخایر انبارها و تجهیزات امدادی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم در دیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان نگاه ویژه‌ای به کارهای فرهنگی دارد و در ماموریت‌های مختلفی مثل مدیریت بیماری کرونا و خدمت‌رسانی به زائران اربعین نیز درخشان ظاهر شده است.

وی افزود: در دوره مدیریت جدید هلال احمر استان، اقدام ویژه‌ای در جهت تامین کمبودهایی که در گذشته وجود داشت، انجام شده و در حال حاضر از نظر ذخیره انبارها و تجهیزات امدادی در وضعیت بسیار بهتری نسبت به گذشته قرار داریم.

خرّم همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی و رزمایش‌های مشترک هلال احمر با بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و گفت: هرچه بتوانیم از نظر آموزش و ایجاد آمادگی و توان پیشگیری در بین مردم و سازمان‌ها و نهادها خوب عمل کنیم در مواقع حادثه و بحران عملکرد بهتری خواهیم داشت.

وی عدم سازمان‌دهی و موازی‌کاری دستگاه‌های مسئول را از آسیب‌های مدیریت بحران در کشور ذکر کرد و گفت: تکالیف دستگاه‌ها در مواقع بحران باید روشن‌تر بوده و تداخل ماموریت‌ها کاهش یابد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار با قدردانی از نگاه مثبت استاندار آذربایجان شرقی به فعالیت‌های این جمعیت، گفت: حمایت و پشتیبانی مدیریت استان ما را در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه بهتر ماموریت‌ها کمک می‌کند.

یعقوب سلیمانی با اشاره به برگزاری دومین دوره آموزشی امداد کوهستان ویژه بانوان امدادگر از سراسر کشور و همچنین اولین دوره آموزشی دادرسان پیشرفته در شهرستان مراغه، گفت: برگزاری این دوره‌های آموزشی نقش مهمی در ارتقای سطح آمادگی امدادگران هلال احمر دارد.

وی از موافقت ستادکل نیروهای مسلح با جذب سربازان وظیفه در جمعیت هلال احمر و اجرای کسری خدمت برای امدادگران این جمعیت خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما در جمعیت، ارتقای سطح کیفی ۶۵۰۰ خانه هلال موجود در روستاها و مناطق محروم کشور است.

سلیمانی همچنین با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران جزو ۵ جمعیت برتر دنیاست، افزود: معتقدیم که اگر اصول و اهداف جمعیت هلال احمر را در پیکره این جمعیت تسری دهیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/