وزیر دفاع پیشین آمریکا: روسای‌ جمهور جمهوری‌خواه دیگر این حزب را به رسمیت نمی‌شناسند
وزیر دفاع پیشین آمریکا: روسای‌ جمهور جمهوری‌خواه دیگر این حزب را به رسمیت نمی‌شناسند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت گیتس» وزیر دفاع پیشین آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «جورج دابلیو بوش» و «باراک اوباما» در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد گفت که از پنج رئیس‌جمهور جمهوری‌خواهی که او برای آن‌ها کار کرده، فکر نمی‌کند هیچ یک از آنها امروز این حزب را به رسمیت بشناسد. به گزارش […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت گیتس» وزیر دفاع پیشین آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «جورج دابلیو بوش» و «باراک اوباما» در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد گفت که از پنج رئیس‌جمهور جمهوری‌خواهی که او برای آن‌ها کار کرده، فکر نمی‌کند هیچ یک از آنها امروز این حزب را به رسمیت بشناسد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، او در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» در خصوص ارزیابی خود از وضعیت فعلی حزب جمهوری‌خواه با توجه به این که تعداد زیادی از رای‌دهندگان این حزب رئیس‌جمهور دموکرات فعلی را رئیس‌جمهور منتخب و مشروع نمی‌دانند، گفت: نگرانی‌های جدی درباره آینده دارم. می‌دانید من برای هشت رئیس‌جمهور کار کردم. پنج نفر آن‌ها جمهوری‌خواه بودند. فکر نمی‌کنم هیچ یک از آن‌ها امروز حزب جمهوری‌خواه را به رسمیت بشناسد.

گیتس در ادامه مدعی شد: فکر می‌کنم یافتن ارزش‌ها و اصولی که حزب جمهوری‌خواه در دوران آن پنج رئیس‌جمهور بر پایه آن‌ها قرار داشت، این روزها سخت است.

سپس مجری از وی پرسید «آیا اتفاقات اخیر مثل حمله به کنگره در ششم ژانویه و عدم تمایل حزب جمهوری‌خواه برای به رسمیت شناختن نتیجه انتخابات باعث می‌شود منتقدان آمریکا بگویند این کشور قدرتی رو به زوال است». او با اشاره به سخنان «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین که در سخنانی از فلج سیاسی و ناتوانی آمریکا در دستیابی به اهداف بزرگ انتقاد کرده بود، پاسخ داد: فکر می‌کنم این هست و از این هم فراتر است.

وی تاکید کرد: تنها راه برای مقابله با آن، از طریق اقدام است. از این طریق که بتوانیم در واشنگتن برخی کارها را انجام دهیم که مدت‌ها بوده قادر به انجام آن نبوده‌ایم. این برمی‌گردد به ارتباطات استراتژیک. چگونه پیام را به باقی جهان می‌رسانیم.

این مقام سابق آمریکایی در ادامه با بیان این که آمریکا کشوری دارای نواقص است، مدعی شد: اما از این جهت بی‌نظیر هستم که تنها کشوری هستیم که درباره آن نواقص صحبت می‌کنیم و در واقع برای رفع آن‌ها کار می‌کنیم. ما یک کشور دلخواه هستیم اما به نظرم به نوعی این پیام را از دست داده‌ایم.

انتهای پیام/م