وزیر دفاع دولت پیشبرد امور لبنان، سرپرستی وزارت خارجه این کشور را برعهده گرفت
وزیر دفاع دولت پیشبرد امور لبنان، سرپرستی وزارت خارجه این کشور را برعهده گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «النشره»، عصر امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، «زینه عکر» وزیر دفاع دولت پیشبرد امور لبنان را به عنوان سرپرست وزارت خارجه تعیین کرده است. این انتصاب درست پس از آن صورت گرفت که «شربل وهبه»، امروز، استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور لبنان کرد. […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «النشره»، عصر امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، «زینه عکر» وزیر دفاع دولت پیشبرد امور لبنان را به عنوان سرپرست وزارت خارجه تعیین کرده است.

این انتصاب درست پس از آن صورت گرفت که «شربل وهبه»، امروز، استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور لبنان کرد.

شربل وهبه اخیرا در گفت‌و‌گو با شبکه «الحره» در بخش از سخنانش با کنایه به عربستان سعودی که به خود صفت «مملکه الخیر» می‌دهد، گفت:‌ «در مرحله دوم، داعشی‌ها آمدند و همان کشورهای اهل محبت، دوستی و برادری بودند که آن‌ها را آوردند. این کشورهای اهل محبت برای ما سازمان داعش آوردند و [بذر] آن‌ها را برای ما در دشت نینوی، الانبار و تدمر کاشتند».

در پی این اظهارات، وزارت خارجه عربستان سعودی دیروز (سه شنبه) سفیر دولت لبنان در ریاض را احضار کرد و مراتب اعتراض خود به سخنان  وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان را ابلاغ کرد.

پس از اعتراض عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت و مصر هم به اظهارات شربل وهبه واکنش نشان دادند و سخنان او را «اهانت‌آمیز» خواندند.

انتهای پیام/