وزیر بهداشت: دولت را بدون واکسن کرونا تحویل گرفتیم و اکنون ۵۰ میلیون واکسن ذخیره داریم/ ایران قبل از طرح دارویار به ۴۰۰ میلیون خدمات دارویی می‌داد!
وزیر بهداشت: دولت را بدون واکسن کرونا تحویل گرفتیم و اکنون ۵۰ میلیون واکسن ذخیره داریم/ ایران قبل از طرح دارویار به ۴۰۰ میلیون خدمات دارویی می‌داد!

[ad_1] وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: دولت سیزدهم در حالی کار را تحویل گرفت که به دلیل نبود واکسن کرونا در کشور هموطنانمان به ارمنستان سفر می کردند اما اکنون با فعالیت ۶ مرکز تولید واکسن، ۵۰ میلیون واکسن ذخیره داریم و حتی بخشی از واکسن های تولیدی کشور نیز صادر شده و […]

[ad_1]


وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: دولت سیزدهم در حالی کار را تحویل گرفت که به دلیل نبود واکسن کرونا در کشور هموطنانمان به ارمنستان سفر می کردند اما اکنون با فعالیت ۶ مرکز تولید واکسن، ۵۰ میلیون واکسن ذخیره داریم و حتی بخشی از واکسن های تولیدی کشور نیز صادر شده و آمادگی صادرات بیشتر را نیز داریم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، بهرام عین اللهی پیش از ظهر امروز جمعه در آیین افتتاح متمرکز پروژه های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: آذربایجان شرقی از انقلابی ترین استان های کشور و تاریخ گواهی بر مقاومت، قهرمان پروری و مجاهدت مردم این استان با هویت و با قدمت در تاریخ کشور بوده که در برهه‌ها و جریانات مختلف کشور تاریخ سازی کرده است.

وی با اشاره به عمر ۴۳ سال انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در این مدت دشمن به دنبال ضربه زدن به انقلاب در زمان‌ها و عرصه‌های مختلف بوده ولی جمهوری اسلامی ایران با ایثار بهترین جوانان خود در دوره‌هایی چون دفاع مقدس و ایستادگی قهرمانانه مردم خود در برابر تحریم‌های ناجوانمردانه پس از انقلاب همه این توطئه‌ها را به شکست کشانده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در دوران کرونا نه تنها این بیماری به کشور و مردم ما صدمه می‌زد تحریم‌ها نیز فشار این دوران را چند برابر کرد و چنین رویکرد خصمانه‌ای یک ناجوانمردی تاریخی بود چون در فرهنگ ایرانی ما خود را موظف به مراقبت از کسی می‌دانیم که بیمار است اما در تاریخ نوشته خواهد شد که وقتی کرونا همه جا را گرفته بود، دشمنان ایران حتی تحریم دارو و تجهیزات را تشدید کردند با این حال بازهم مردم ما ایستادگی کردند و اجازه ندادند دشمن انتقام شکست‌های خود را به این طریق از کشور ما بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در چنین مختصاتی و در سخت‌ترین شرایط ممکن کار را شروع کرد، گفت: مقام معظم رهبری نیز در دیدار نخست خود با اعضای هیأت دولت انقلابی بر دشواری شرایط کار این دولت تأکید و البته خواستار اقدام فوری در مهار کرونا شدند چرا که تا پیش از استقرار دولت سیزدهم تنها ۱۹ میلیون نفر واکسن تزریق کرده بودند و متاسفانه شاهد سفر برخی از هموطنان به ارمنستان برای تزریق واکسن بودیم و در شروع کار دولت آقای رئیسی هیچ واکسنی برای تزریق در کشور وجود نداشت.

عین اللهی افزود: در چنین شرایطی با یک رویکرد انقلابی و جهادی در هفته اول استقرار دولت سیزدهم ۱۰ میلیون واکسن وارد کشور شد و بعد از آن نیز با تلاش و پیگیری همه نهادها شاهد سیل واردات واکسن به کشور بودیم به نحوی که برای تزریق واکسن‌های وارداتی نیروهای وزارت بهداشت کفایت نکرد و با پای کار آمدن مردم و همه نهادها پایگاه های خودرویی و سیار نیز راه‌اندازی شد و در نتیجه همین اقدامات ۱.۶ میلیون واکسن در روز و ۸.۶ میلیون واکسن در هفته تزریق می‌شد که این حجم بالای تزریق باعث افزایش مقاومت عمومی در جامعه علیه بیماری کرونا شد.

وی با اشاره به آمار ۵۰ هزار مبتلا، ۸۰۰ هزار بیمار با شرایط وخیم و ۸۰۰ فوتی روزانه در ابتدای کار دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: از ابتدای همه گیری کرونا در کشور تا آذر ۱۴۰۰ در مجموع ۱۳۲ هزار نفر فوتی داشتیم و این میزان امروز به ۴۳ فوتی رسیده یعنی به واسطه اقدامات صورت گرفته در دولت انقلابی سیزدهم در یک سال گذشته تنها ۱۱ هزار فوتی داشته ایم و این آمار به خوبی گویای اقدامات و عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان است.

تزریق۱۵۳ میلیون واکسن کرونا

فرستاده و نمایند ویژه رئیس جمهور در تبریز افزود: با چنین حرکت های انقلابی تا کنون ۱۵۳ میلیون نفر تزریق واکسن صورت گرفته و با فعالیت شش مرکز تولید واکسن ۵۰ میلیون واکسن ذخیره داریم و حتی بخشی از واکسن های تولیدی کشور نیز صادر شده و آمادگی صادرات بیشتر را نیز داریم.

وی در ادامه از تدوین و پیگیری طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: اجرای طرح بیمه همگانی در همین راستا صورت گرفته به طوری که ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه حدود ۶ میلیون نفر از دهک های پایین تنها با یک کد ملی تخصیص یافته و یک و نیم میلیون نفر هم در مرحله آزمون وسع برای بهره مندی از این بیمه همگانی هستند.

پیشرفت ۹۸ درصدی طرح نسخه الکترونیکی 

عین اللهی با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی طرح نسخه الکترونیکی اظهار داشت: پنج هزار میلیارد تومان نیز برای درمان بیماری های خاص در نظر گرفته شده و صندوق بیماری های خاص نیز با هدف تسهیل فرآیند درمان و کاهش هزینه و مشکلات این بیماران هفته گذشته در هیات دولت به تصویب رسیده است.

وی در خصوص اجرای طرح دارویار و حذف ارز ترجیحی دارو نیز خاطرنشان کرد: ارز ترجیحی پرداخت شده در خوزه دارو عمدتا در بحث قاچاق صرف می شد و در واقع بجای ۸۰ میلیون جمعیت کشور به ۴۰۰ میلیون در کشورهای همسایه خدمات دارویی می دادیم و حتی شرکت های دارویی از اختلاف قیمت ارز ترجیحی و آزاد سواستفاده می کردند که اکنون طرح دارویار با استفاده از ابریارانه سامانه تیتک کنترل داروها را دارد و یارانه دارو را به جامعه هدف واقعی می رساند.

افزایش ۱۰ هزار تخت در یک سال گذشته

وزیر بهداشت توجه به مناطق محروم، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی، بومی گزینی، افزایش ۱۰ هزار تخت در یک سال به ویژه مناطق محروم را بخش دیگری از عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: در حال حاضر ایران قوی ترین حوزه سلامت در منطقه است و بیماران کشورهای همسایه برای امور درمانی خود به کشور ما مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: در این خصوص آذربایجان شرقی یکی از استان های مستعد کشور بوده و ظرفیت بالایی از این حیث دارد و ما نیز در مجموعه وزارت بهداشت آماده انجام اقدامات و حمایت های لازم برای شکوفایی این ظرفیت ها هستیم و افتتاح ۱۴ مرکز بهداشتی و درمانی در استان در یک سال گذشته نیز نشان از تسری نگاه انقلابی و جهادی دولت در آذربایجان شرقی و به ویژه حوزه علوم پزشکی تبریز است و این نشان می دهد که جهادی و انقلابی عمل کردن تنها مربوط به دولت نیست و همه بخش ها و اقشار باید با این رویکرد نسبت به انجام امور و وظایف هود عمل کنند.

تحویل ۵۸ آمبولانس و ۲۰ اتوبوس آمبولانس تولید داخل

عین اللهی از تحویل ۵۸ آمبولانس مجهز و ۲۰ اتوبوس آمبولانس تولید داخل در شرکت ایران خودرو دیزل نیز خبر داد و گفت: افتتاح و استفاده از این آمبولانس ها به منظور متبرک شدن با اعزام انها به مراسم اربعین صورت می گیرد و و بعد از آن در سطح کشور تقسیم خواهند شد و با توجه به ضعف در بحث آمبولانس کمک دار و عدم تولید آنها در داخل، با تصویب سران قوا زمینه واردات یکهزار دستگاه از این نوع آمبولانس نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶


[ad_2]