وزارت بهداشت تنها مسؤول ۳۰ درصد سلامت مردم است
وزارت بهداشت تنها مسؤول ۳۰ درصد سلامت مردم است

مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، تاکید بر همکاری‌های بین بخشی در تحقق برنامه‌های بهره‌وری گفت: وزارت بهداشت تنها مسؤول ۳۰ درصد سلامت مردم است و ۷۰ درصد آن مربوط به دیگر سازمان است، از این‌رو برای تحقق بهره‌وری نیازمند همکاری نهادهای سیاست‌گذار در بخش‌های مختلف هستیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، احمد […]



مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، تاکید بر همکاری‌های بین بخشی در تحقق برنامه‌های بهره‌وری گفت: وزارت بهداشت تنها مسؤول ۳۰ درصد سلامت مردم است و ۷۰ درصد آن مربوط به دیگر سازمان است، از این‌رو برای تحقق بهره‌وری نیازمند همکاری نهادهای سیاست‌گذار در بخش‌های مختلف هستیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، احمد نجاریان شامگاه امروز در نخستین همایش بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف در نظام سلامت، تغییرات بنیادی در ساختارها را به منظور رسیدن به اهداف مورد نظر در امر بهره‌وری ضروری دانست و اظهار کرد: نیازمند رویکرد اساسی و ساختارمند برای تحول در امر بهره‌وری هستیم.

وی ادامه داد: بهبود بهره‌وری در نظام سلامت نیازمند اصلاحات اساسی و تغییر رویکرد نظام پرداخت است.

نجاریان توجه به بهره‌وری را به عنوان یکی از رویکردهای اصلی وزارت بهداشت نامبرد و افزود: تعریف ما در بحث بهره‌وری در نظام سلامت متفاوت از دیگر بخش‌ها است، چرا که بهره‌وری همیشه به معنای کاهش هزینه نیست.

وی خاطرنشان کرد: نحوه تامین مالی نظام سلامت در بحث بهره‌وری موضوع مهمی است که در این سال‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر همکاری‌های بین بخشی در تحقق برنامه‌های بهره‌وری یادآور شد: وزارت بهداشت تنها مسؤول ۳۰ درصد سلامت مردم است و ۷۰ درصد آن مربوط به دیگر سازمان است، از این‌رو برای تحقق بهره‌وری نیازمند همکاری نهادهای سیاست.گذار در بخش‌های مختلف هستیم.

وی از برگزاری همایش ملی بهره‌وری در آینده نزدیک در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: همایش ملی بهره‌وری را با بهره‌گیری از تجربیات این همایش برگزار می‌کنیم.

پایان پیام/س