واکنش فعال آمریکایی که رژیم صهیونیستی خیریه‌اش در غزه را ویران کرد
واکنش فعال آمریکایی که رژیم صهیونیستی خیریه‌اش در غزه را ویران کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از فعالان امور بشردوستانه که از بنیان‌گذاران «صندوق امداد کودکان فلسطینی» با حدود ۳۰ سال قدمت است، در توییتی با انتشار تصویری از خرابی‌های به جا مانده از دفتر این نهاد در غزه بر اثر حملات دیروز رژیم صهیونیستی، به سکوت خبری رسانه‌های آمریکایی در پوشش این حملات […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از فعالان امور بشردوستانه که از بنیان‌گذاران «صندوق امداد کودکان فلسطینی» با حدود ۳۰ سال قدمت است، در توییتی با انتشار تصویری از خرابی‌های به جا مانده از دفتر این نهاد در غزه بر اثر حملات دیروز رژیم صهیونیستی، به سکوت خبری رسانه‌های آمریکایی در پوشش این حملات وحشیانه به خانه‌ها و ساختمان‌های غیرنظامی در غزه کنایه زد.

«استیو سوزبی» در توییتی نوشت: سلام به همه، اگر شما یک خیریه آمریکایی با ۳۰ سال سابقه نجات زندگی هزاران کودک بی‌گناه در غزه باشید و دفترتان دیروز بمباران شده باشد، چطور به «سی‌ان‌ان»، «نیویورک تایمز» یا «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» اطلاع می‌دهید؟ آیا راه ارتباطی، چیزی وجود دارد؟

 

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه هم با ادعای حضور نیروهای حماس در «برج الجلاء» این ساختمان را بمباران و به‌طور کامل تخریب کرد.

«جواد مهدی» مالک این ساختمان در رد این ادعا گفت: «به غیر از مستأجرین، چند دفتر وکالت و مهندسی و برخی رسانه‌ها از جمله الجزیره و آسوشیتدپرس هیچکس دیگری در آنجا حضور نداشته است».

«سالی رازبی» سردبیر اجرایی آسوشیتدپرس نیز روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت، طی پانزده سالی که دفتر این خبرگزاری در ساختمان الجلاء مستقر بوده هیچ نشانه‌ای از حضور نیروهای حماس در آن مشاهده نشده و رژیم صهیونیستی برای این ادعا هیچ مدرکی ندارد.

در حال حاضر سازمان عفو بین‌الملل و سازمان گزارشگران بدون مرز از دیوان بین‌المللی کیفری درخواست کرده‌اند تحقیقاتی را درباره این حمله هوایی رژیم صهیونیستی آغاز کنند.

همچنین وزارت اوقاف غزه در پی تجاوزهای بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به بخش‌های مختلفی از نوار غزه،‌ از تخریب و واردن شدن خسارت‌ به عبادتگاه‌های مسلمان در این منطقه خبر داد. پایگاه خبری «فلسطین الان»‌ به نقل از اوقاف غزه گزارش داده که سه مسجد به طور‌ کامل در پی این حملات ویران شده و به  ۴۰ مسجد دیگر در پی تجاوزات مستمر علیه غزه خسارت‌هایی وارد شده است.

در پی تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی، طبق جدیدترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار قربانیان به ۲۱۹ شهید رسیده که در میان آنها ۶۳ کودک، ۳۶ زن و ۱۶ سالخورده دیده می‌شود. شمار مجروحان نیز به ۱۵۳۰ نفر از جمله ۴۵۰ کودک و ۲۹۵ زن  رسیده و حال ۵۰ نفر از این مجروحان وخیم است.

 سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی حملات مستمر تل‌آویو به نوار غزه، ۷۲ هزار نفر در این نوار آواره شده‌اند.

انتهای پیام/ص