واکنش سخنگوی شورای شهر تبریز درمورد درگیری ماموارن شهرداری با شهروندان
واکنش سخنگوی شورای شهر تبریز درمورد درگیری ماموارن شهرداری با شهروندان

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریزبا اشاره به پخش فیلمی درگیری ماموران شهرداری با یکی از شهروندان گفت: شهردار منطقه باید پاسخگو باشد و همواره باید حفظ کرامت شهروندان را مد نظر قرار دهیم تا شاهد چنین تصاویر و حوادث در شهری نباشیم که ادعا می‌کنیم شهر اولین‌ها و شهر بدون گداست. […]

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریزبا اشاره به پخش فیلمی درگیری ماموران شهرداری با یکی از شهروندان گفت: شهردار منطقه باید پاسخگو باشد و همواره باید حفظ کرامت شهروندان را مد نظر قرار دهیم تا شاهد چنین تصاویر و حوادث در شهری نباشیم که ادعا می‌کنیم شهر اولین‌ها و شهر بدون گداست.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، این روزها فضاهای مجازی، شاهد بی‌مهری و حوادث تلخی است که نه تنها شایسته ارزش وجودی انسان نیست بلکه این سؤال را در ذهن هر کدام از ما خلق می‌کند که در یک جامعه انسانی، وقوع چنین حوادثی خلاف سنت و آموزه‌های قرآنی است.

شاید دیواری کوتاه‌تر از فضاهای مجازی دم دست نداریم تا وقوع و انعکاس یافتن برخی حوادث و صحنه‌ها را گردن فضاهای مجازی بندازیم اما هر چه هست در زیر پوست شهر اتفاق می‌افتد مطابق میل ما باشد یا نباشد شاهد آن هستیم مثل این می‌ماند که عادت کرده‌ایم تا هر روز شاهد بی نظمی، حوادث تلخ و ناگوار و ضد اخلاقی باشیم و بعد از انعکاس یافتن آن به دنبال تکذیب یا ادعای قاطع می‌گردیم تا روسفید شویم.

امروز کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی مدعی درگیری ماموران شهرداری تبریز با یکی از شهروندان و ضرب و شتم وی به دلیل زندگی در کانکس شدند، که در فضاهای مجازی دست به دست شده که برای آگاهی از صحت و سقم این موضوع سراغی از سخنگو و هئیت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز گرفتیم.

کریم صادق زاده، سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز در گفت و گو با خبرنگار فارس تبریز، ضمن تأکید بر اینکه باید رفتارهای ناشایست از سوی مأموران شهرداری و مردم رعایت شود که متأسفانه در صورت عدم رعایت منجر به درگیری و مقاومت می‌گردد افزود : به هر حال افرادی که جهت برخورد با این قضایا مراجعه می‌کنند با حکم قضایی بوده که به نوعی با مقاومت و درگیری همراه می‌باشد که منجر به برخورد فیزیکی می‌گردد.

وی ادامه داد : همه باید به قانون احترام گذاشته تا در نتیجه شاهد برخی مسائل که زیبنده‌ شهر نیست نباشیم درخواستی که از مأموران دارم این است که از شیوه‌های نوین استفاده کنند تا منجر به درگیری نشده و شاهد چنین تصاویری در فضاهای مجازی نباشیم.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز، با اشاره بر این مطلب که شهردار منطقه ذیربط باید پاسخگو باشد تصریح کرد : همواره باید حفظ کرامت شهروندان را مد نظر قرار دهیم تا  شاهد چنین تصاویر و حوادث در شهری نباشیم که ادعا می‌کنیم شهر اولین‌ها و شهر بدون گداست.

وی در پایان خاطرنشان کرد : وقتی ماموران نیروی انتظامی به همراه ماموران سد معبر و شهرداری در محلی حضور می‌یابند قطعاً با حکم قضایی ورود پیدا کرده‌اند در نتیجه همه باید به قانون تمکین ورزند نه آنکه با آن مبارزه کنند هم چنین فرماندهی نیروی انتظامی باید به این مسئله ورود پیدا کند همه ما خواستار اجرای صحیح و سالم حکم با وجود ماموران نیروی انتظامی هستیم.