هیچ مدرکی درباره ادعای دروغین پیرامون زندانیان زن ارائه نشده است
هیچ مدرکی درباره ادعای دروغین پیرامون زندانیان زن ارائه نشده است
سخنگوی قوه قضاییه،گفت: دعای دروغ آزار یا تجاوز جنسی به متهمان زن در حالی عنوان می‌شود که طرح اولیه آن از سوی رسانه‌های معاند خارجی صورت گرفته و برخی افراد صاحب تریبون در داخل نیز به آن پرداخته‌اند. تاکنون هیچگونه سند و مدرکی در این رابطه ارائه نشده است.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه‌شنبه، ۱۳ دی ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ در رابطه با ادعای دروغ آزار یا تجاوز جنسی به متهمان زن اظهار کرد: این ادعای دروغ در حالی عنوان می‌شود که طرح اولیه آن از سوی رسانه‌های معاند خارجی صورت گرفته و برخی افراد صاحب تریبون در داخل نیز به آن پرداخته‌اند. تاکنون هیچگونه سند و مدرکی در این رابطه ارائه نشده است. قوه قضاییه پیشتر هم گفت نگهداری از زندانیان زن کاملا توسط زنان انجام می‌گیرد. طی هفته‌های اخیر حداقل سه هیات مستقل به زندان‌ها رفته‌اند و با زندانیان زن مصاحبه حضوری کرده‌اند.

وی افزود: اعضای این سه هیات می‌گویند زندانیان با رد شدید ادعای آزار و تجاوز جنسی خواستار برخورد با مطرح کنندگان این ادعا شده‌اند. مدعیان دروغین ادعای مذبور که متخصصین دروغ سازی و دروغ پردازی هستند ظاهرا بر همان دور باطل ترویج دروغ خود ساخته هستند. تاکنون هیچکس هیچ مدرکی که دلالت بر صحت ادعای مذبور داشته باشد به هیچ مرجعی ارائه نکرده است. دست افراد مذبور نسبت به ادعای مطرح شده خالی است. منتظر دریافت اسناد هستیم. نمی‌پذیریم روان افراد مشوش شود.

 

آخرین وضعیت پرونده‌‌های کثیرالشاکی «نگین خودرو»، «ایرتویا»، «مفتاح رهنورد»، «کینگ مانی» و «یونیک فاینانس»

ستایشی پیرامون آخرین وضعیت برخی از پرونده‌‌های کثیرالشاکی بیان کرد: پرونده‌های «نگین خودرو» و «ایرتویا» با بیش از ۴۰۰۰ شاکی مطرح رسیدگی است و تاکنون ۴۰۰ خودرو از گمرک ترخیص و تحویل مشتریان شده است. ۸۰۰ نفر هم پول خود را بازپس گرفته، با آن‌ها تسویه حساب شده‌ و رضایت داده‌اند. در مورد پرونده «مفتاح رهنورد»، ۱۶ متهم داشت و حکم حبس جزای نقدی و رد مال در حق بیش از ۱۶۰۰ نفر از شاکیان صادر شده و برای اجرای حکم به دادسرای کارکنان دولت ارسال شده است. در مورد پرونده «کینگ مانی» کیفرخواست صادر شده و به دادگاه رفته است. دو متهم اصلی پرونده با قرار قانونی ۳۶۰۰ میلیارد تومان در بازداشت هستند. در مورد پرونده «یونیک فاینانس» که ۱۷ هزار شاکی دارد شعبه اختصاصی در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/