هیمالیانورد ایرانی: باوجود شیوع کرونا بیش از هزار نفر در بیس کمپ اورست حضور دارند! +فیلم
هیمالیانورد ایرانی: باوجود شیوع کرونا بیش از هزار نفر در بیس کمپ اورست حضور دارند! +فیلم

به گزارش ایسنا،  امین دهقان، هیمالیانورد ایرانی که به عنوان تنها نماینده ایران در اکسپدیشن  ۲۰۲۱ اورست در هیمالیای نپال حضور دارد، دیروز مجددا به بیس کمپ اورست بازگشت. دهقان در چند روز گذشته برای هم‌هوایی با گذر از روی یخچال فنی خومبو، از بیس کمپ به کمپ یک به ارتفاع ۵۹۵۰ متر رسید و در چادر […]

به گزارش ایسنا،  امین دهقان، هیمالیانورد ایرانی که به عنوان تنها نماینده ایران در اکسپدیشن  ۲۰۲۱ اورست در هیمالیای نپال حضور دارد، دیروز مجددا به بیس کمپ اورست بازگشت. دهقان در چند روز گذشته برای هم‌هوایی با گذر از روی یخچال فنی خومبو، از بیس کمپ به کمپ یک به ارتفاع ۵۹۵۰ متر رسید و در چادر و هوای سرد هیمالیا شب مانی داشت. سپس این کوهنورد به کمپ دوم رسید و  ارتفاع ۶۴۵۰ متر چادر زد. او در ادامه به ارتفاع ۶۸۰۰ رفته و مجددا به کمپ دوم بازگشت.

این کوهنورد با وجود بارش سنگین برف از کمپ دو به بیس کمپ اورست با ارتفاع ۵۳۶۴ آمد و اکنون ۵ تا ۱۰ روز زمان می‌برد تا طناب‌گذاری‌های لازم انجام شود و مسیر قله اورست آماده صعود کوهنوردان سراسر جهان شود.

این کوهنورد که اکنون در بیس کمپ حضور دارد و موفق شده دقایقی به اینترنت متصل شود، در گفت‌وگو با ایسنا، در باره صعودش گفت: افتخار می‌کنم که در این سفر از لوازم کوهنوردی فروشگاه‌های ایرانی استفاده می‌کنم.

او افزود: با وجود چهارصد مجوز برای صعود به قله اورست و تعداد شرپاها و خدمه و آشپزهای بیس کمپ، امسال بیش از هزار نفر در بیس کمپ اورست حضور دارند!  حال چند نفر از هیمالیانوردان و شرپاها مساعد نبوده که توسط بالگرد به کاتماندو پایتخت نپال منتقل شده و متاسفانه تست کرونای آن‌ها مثبت بوده است.

دهقان گفت: از همه‌ی مردم ایران می‌خواهم که برایم دعا کنم تا بتوانم سربازی برای کشورم باشم و با وجود مشکلات متعدد مانند کرونا، موارد فنی و همچنین وضعیت جوی موفق شوم پرچم ایران را در بام دنیا به اهتزاز دربیاورم.

انتهای پیام