هویت‌بخشی به مسیر دسترسی خانه تاریخی حریری با تکمیل سنگفرش کوچه نورهاشمی
هویت‌بخشی به مسیر دسترسی خانه تاریخی حریری با تکمیل سنگفرش کوچه نورهاشمی

[ad_1] شهردار منطقه ۸ از تداوم عملیات سنگفرش و کفسازی در کوچه نورهاشمی تربیت خبر داده و اجرای این پروژه را در راستای هویت‌بخشی به مسیر دسترسی خانه تاریخی حریری دانست. به گزارش قلم پرس، رضا جانفشان نوبری ضمن اعلام خبر فوق افزود: به منظور ساماندهی معابر منطقه تاریخی فرهنگی شهر و هویت‌بخشی مسیر خانه تاریخی […]

[ad_1]

شهردار منطقه ۸ از تداوم عملیات سنگفرش و کفسازی در کوچه نورهاشمی تربیت خبر داده و اجرای این پروژه را در راستای هویت‌بخشی به مسیر دسترسی خانه تاریخی حریری دانست.

به گزارش قلم پرس، رضا جانفشان نوبری ضمن اعلام خبر فوق افزود: به منظور ساماندهی معابر منطقه تاریخی فرهنگی شهر و هویت‌بخشی مسیر خانه تاریخی حریری، از هفته‌های گذشته معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸ بعد از تخریب آسفالت، تسطیح، رگلاژ و بتن‌ریزی کف، عملیات سنگفرش این معبر تاریخی را با سنگ اسپراخون آغاز کرده که با تکمیل این پروژه، مسیر دسترسی خانه تاریخی حریری و موزه مطبوعات ساماندهی و همگون‌سازی خواهد شد.
وی در ادامه به سیاست‌های پیاده‌محورسازی منطقه تاریخی فرهنگی شهر اشاره کرده و بر تداوم توسعه زیرساخت‌های شهر پیاده‌محور و آرام‌سازی معابر در هسته مرکزی شهر تاکید کرد.
جانفشان در پایان به جنس سنگ‌های استفاده شده در کفسازی کوچه نورهاشمی تربیت اشاره و اظهار کرد: در کفسازی این مسیر از سنگ اسپراخون استفاده شده که با توجه به بومی بودن این نوع سنگ، مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما داشته و همخوانی خوبی با بافت تاریخی شهر دارد.

[ad_2]