همکاری‌های مشترک علمی و آموزشی دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های کشور ارمنستان
همکاری‌های مشترک علمی و آموزشی دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های کشور ارمنستان

[ad_1] همکاری‌های مشترک علمی و آموزشی دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های کشور ارمنستان با امضای تفاهم نامه همکاری، توسعه می‌یاید. به گزارش قلم پرس،از تبریز، در دیدار ‌ صفر نصراله‌زاده رییس دانشگاه تبریز که به همراه هیاتی متشکل از مسئولان دستگاه‌های مهم و اثرگذار استان در حوزه‌های مختلف به ارمنستان سفر کرده بود، با روسای چند […]

[ad_1]


همکاری‌های مشترک علمی و آموزشی دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های کشور ارمنستان با امضای تفاهم نامه همکاری، توسعه می‌یاید.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، در دیدار ‌ صفر نصراله‌زاده رییس دانشگاه تبریز که به همراه هیاتی متشکل از مسئولان دستگاه‌های مهم و اثرگذار استان در حوزه‌های مختلف به ارمنستان سفر کرده بود، با روسای چند دانشگاه این کشور، راه های توسعه همکاری های مشترک علمی و آموزشی دانشگاه تبریز با دانشگاه های( دولتی‌ ایروان واسلاوونی) کشور ارمنستان مورد بررسی قرار گرفت.

 ‌ نصراله‌زاده در دیدار با رئیس دانشگاه دولتی‌ ایروان که با حضور سیدحسین طباطبایی رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان برگزار شد، زمینه‌های همکاری‌های مشترک را مورد بحث قرار دادند که در نهایت طرفین در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری های متقابل به توافقات اولیه رسیدند.

رییس دانشگاه تبریز همچنین در بازدید از دانشگاه دولتی ایروان ضمن حضور در کرسی ایرانشناسی این دانشگاه در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت‌.

وی با حضور در دانشگاه اسلاوونی و در دیدار و گفت‌و‌گو، با آرمن داربینیان رییس این دانشگاه؛ زمینه های همکاری‌های مشترک علمی و آموزشی را مورد بررسی قرار دادند.

در دیدار رییس دانشگاه تبریز و پروفسور گارنیک آساطوریان رئیس انستیتو شرق‌شناسی دانشگاه اسلاونی نیز همکاری‌های متقابل دو دانشگاه در زمینه‌های فرهنگی و ایرانشناسی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ این سفر و در راستای آن، بازدید از چند دانشگاه کشور ارمنستان بر اساس برنامه های کلان و راهبردی و ارتقای دانشگاه تبریز به تراز بین المللی و به ویژه توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های جهان و به خصوص با دانشگاه‌های کشور همسایه و عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک صورت گرفته است.

همچنین دکتر نصراله‌زاده در بخش دیگری از این سفر در بازدید از مرکز ایران انستیتو شرق‌شناسی آکادمی ملی علوم ارمنستان با روبرت قازاریان رئیس این انستیتو ملاقات و در زمینه همکاری های دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


[ad_2]