همه بخش‌ها باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
همه بخش‌ها باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مشکل اساسی در حوزه مقابله با کرونا، بحث نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و همه بخش‌ها باید این موضوع را جدی بگیرند. تراب محمدی در چهل و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی از اماکن […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مشکل اساسی در حوزه مقابله با کرونا، بحث نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و همه بخش‌ها باید این موضوع را جدی بگیرند.

تراب محمدی در چهل و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی از اماکن عمومی بویژه رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و مراکز تجاری، گفت: اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی به وظیفه خود در برخورد با متخلفان عمل کنند.

وی همچنین از اتاق اصناف خواست تا پیگیری‌های لازم برای ثبت اطلاعات صنوف مختلف در سامانه “ایران من” را به سرعت انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص سفرهای برون‌شهری نیز تأکید کرد و گفت: تردد مسافران در مرزهای استان بدون داشتن کارت واکسن یا نتیجه تست پی‌سی‌آر ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه تأثیر واکسیناسیون عمومی در کنترل بیماری کرونا کاملاً مشهود است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی با همراهی رسانه‌ها و صداوسیما نسبت به افزایش ضریب واکسیناسیون و تشویق مردم به تزریق واکسن تلاش بیشتری داشته باشد.

محمدی همچنین با اشاره به اینکه میزان تزریق دوز سوم واکسن کرونا در میان کارکنان ادارات استان پایین است، گفت: با وجود آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن در ادارات، متأسفانه این موضوع از سوی دستگاه‌ها جدی گرفته نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه اعلام کرد: در حال حاضر شهرستان‌های اهر، بناب، بستان‌آباد، مرند، مراغه و هشترود در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۱ شهرستان ازجمله تبریز در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

بهمن نقی‌پور افزود: میزان مراجعات سرپایی و بستری بیماران در استان نسبت به هفته گذشته کاهش نسبی داشته، اما میانگین میزان فوتی‌‌ها تقریباً ثابت بوده است.

وی از عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی از اماکن عمومی مانند رستوران‌ها و غذاخوری‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه شاهد عادی‌انگاری از سوی برخی از افراد هستیم که می‌تواند باعث بدتر شدن وضعیت کرونا در استان شود.

نقی‌پور درخصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون نیز گفت: ۴۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند و استقبال از واکسن درمیان کسانی که تاکنون هیچ یک از دوزها را تزریق نکرده‌اند همچنان پایین و دور از انتظار است.