هشدار تشکیلات خودگردان درباره تداوم اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی
هشدار تشکیلات خودگردان درباره تداوم اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی

به گزارش گروه بین‌‌‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تداوم اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و شهر قدس واکنش نشان داد. به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، وی گفت: ما درباره بازگشت به نقطه آغاز [درگیری‌ها]، در صورت تداوم تجاوز به مسجدالاقصی و محاصره محله «الشیخ جراح» هشدار می‌دهیم. از […]

به گزارش گروه بین‌‌‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تداوم اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و شهر قدس واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، وی گفت: ما درباره بازگشت به نقطه آغاز [درگیری‌ها]، در صورت تداوم تجاوز به مسجدالاقصی و محاصره محله «الشیخ جراح» هشدار می‌دهیم. از دولت آمریکا می‌خواهیم که فورا برای جلوگیری از سیاست تحریک و تشدید اسرائیل دخالت کند.

امروز (یک‌شنبه ۲۳ می)، با گذشت تنها دو روز پس از اعلام آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه، ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست با حمایت نظامیان این رژیم به صورت غیرقانون وارد مسجدالاقصی شدند.نظامیان اشغالگر چهار کارمند مسجدالاقصی را دستگیر کردند.

شب گذشته نیز نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیانی که در محله الشیخ جراح قدس تجمع کرده بودند،‌ درگیر شدند و به آنها تعرض کردند. بنا بر گزارش رسانه‌های فلسطینی، نظامیان اشغالگر با کمک گاز اشک آور و ماشین‌های آب‌پاش سعی در متفرق کردن فلسطینیان داشتند.هلال احمر فلسطین نیز از مجروح شدن تعدادی از فلسطینیان در این درگیری‌ها خبر داد.

این در حالی است که جرقه جنگ ۱۲ روزه اخیر در نوار غزه با همین اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی و مناطق مختلف شهر قدس و اعمال محدودیت‌های متعدد در ماه مبارک رمضان علیه نمازگزاران فلسطینی زده شد.

 نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر همان روز و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت بود. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخواند و بمباران کور مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که با پاسخ شدید مقاومت مواجه شد و سیل موشک‌های مقاومت به سوی تل‌آویو، فرودگاه بن‌گوریون و بئرالسبع روانه شد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت- ۱۰ می) و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد و تا بامداد روز جمعه پیش (۳۱ اردیبهشت) ادامه یافت.

انتهای پیام/