هشتمین شماره فصلنامه " تبریزپژوه " با موضوع  تاب آوری شهری منتشر شد
هشتمین شماره فصلنامه " تبریزپژوه " با موضوع  تاب آوری شهری منتشر شد

هشتمین شماره فصلنامه ” تبریزپژوه ” با موضوع تاب آوری شهری منتشر شد معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز از انتشار هشتمین شماره فصلنامه ” تبریزپژوه ” با موضوع تاب آوری شهری خبر داد. به گزارش قلم پرس،، محبوب تیزپاز نیاری در جریان برگزاری آیین رونمایی از هشتمین شماره این فصلنامه تقویت […]




هشتمین شماره فصلنامه ” تبریزپژوه ” با موضوع تاب آوری شهری منتشر شد

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز از انتشار هشتمین شماره فصلنامه ” تبریزپژوه ” با موضوع تاب آوری شهری خبر داد.

به گزارش قلم پرس،، محبوب تیزپاز نیاری در جریان برگزاری آیین رونمایی از هشتمین شماره این فصلنامه تقویت توان مطالعاتی در تدوین برنامه های میان مدت و بلند مدت را هدف اصلی تهیه و انتشار فصلنامه تبریز پژوه دانست.

وی با اشاره به انتشار هفت شماره از این فصلنامه با رویکرد های مدیریت بحران  و پیشگیری از سوانح طبیعی، مدیریت فضای سبز شهری، گردشگری، سلامت و بهداشت ‌شهری، محیط زیست_محلول یخ زدایی بجای نمک پاشی، سرمایه گذاری و مشارکت و شهر هوشمند افزود: هشتمین شماره فصلنامه ” تبریزپژوه ” نیز با موضوع  تاب آوری شهری منتشر شد.

تیزپاز نیاری با تاکید بر تحمل و پایداری یک شهر با شاخص ها و استانداردهای جهانی و بر اساس الزامات شهر تاب آور اظهار کرد: ضرورت دارد نتایج مطالعاتی با هدف تقویت زیرساخت های  شهر تبریز در برنامه های بلند مدت، سیاست های کلان و اجرای پروژه های عمرانی بکارگیری شود.

وی با تشریح شاخص های یک شهر تاب آور ادامه داد: بلایای طبیعی( زلزله، سیل، طوفان و…)، تغییرات زیست محیطی طبیعی و مصنوعی، تاثیر گذاری عملکرد انسان بر محیط زیست، معضلات شهری (ترافیک، آلودگی هوا، ساخت و ساز های مجاز و غیر مجاز، حاشیه نشینی)، معضلات فرهنگی و اجتماعی (بزهکاری ها، تکدی گری، تاثیرات مشاغل مزاحم) باید مورد توجه قرار گیرد.

تیزپاز نیاری اسکان جمعیتی و تدفین متوفیان، در زمان حوادث غیرمترقبه، عملکرد و مدیریت حوزه های خدمات شهری(آتش نشانی، پسماند و مدیریت بحران)، نظارت و پشتیبانی حوزه شهرسازی در زمینه ساخت و ساز را از دیگر شاخص های یک شهر تاب آور بر شمرد.

لطفا برای مشاهده فایل pdf هشتمین شماره فصلنامه “تبریز پژوه ” اینجا کلیک کنید