هدف والای ارتش به دور از خط کشی های سیاسی دفاع از میهن عزیز است
هدف والای ارتش به دور از خط کشی های سیاسی دفاع از میهن عزیز است
فرمانده تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش جمهوري اسلامی ايران كه فرزندان به حق اين آب و خاک هستند، به حق نهاد حرفه اي دفاع از ميهن اسلامی هستند. ارتش بدون نگاه به خط كشیهاي سياسی، حزبی و فرقه اي همواره دفاع از آب و خاک و ميهن عزيز و نظام مردمی را به عنوان هدف والاي خود مد نظر قرار داده است .

به گزارش قلم پرس، امیر سرتیپ دوم امیرحسین شفیعی ، فرمانده تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت گرامیداشت روز  ارتش، ضمن تبریک این روز بزرگ به محضر فرمانده کل قوا و ملت شریف کشور عزیزمان علی الخصوص همرزمانش، درباره این روز شکوهمند گفت : روز ارتش یادگار امام راحل است. در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب، گروهک هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند نعره انحلال ارتش را مطرح کردند و این امام بزرگوار (رضوان الله تعالی علیه) بود که ارتش را امید ملت لقب داد و روز ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.

امیر شفیعی در ادامه افزود : ارتش جمهوری اسلامی ایران که فرزندان به حق این آب و خاک هستند، به حق نهاد حرفه ای دفاع از میهن اسلامی هستند. ارتش بدون نگاه به خط کشیهای سیاسی، حزبی و فرقه ای همواره دفاع از آب و خاک و میهن عزیز و نظام مردمی را به عنوان هدف والای خود مد نظر قرار داده است .

وی خاطر نشان کرد : ارتش در سخت ترین روزها، مردم و نظام را تنها نگذاشته و با اهدای شهدای والا مقام در تمامی صحنه ها در کنار ملت شریف بوده و خواهد بود؛ همچنین حمایت نیروهای مسلح، اقتدار نیروهای مسلح و حمایت مردم دلیر ماست که مسئولان مذاکره کننده را در خط مقدم دیپلماسی توانمند ساخته است تا از منافع ملی کشور به خوبی دفاع کنند.

فرمانده تیپ ۲۵ نزاجا با اشاره به بصیرت انقلابی موجود در بین کارکنان ارتش تاکید کرد : در چند سال اخیر به دنبال ناامنی های موجود در خاورمیانه و با افزایش حضور نظامی ایران به منظور برقراری ثبات، سناریوها و عملیات روانی مختلفی توسط ایالات متحده آمریکا  به اجرا درآمد. یکی از این سناریوها، ایجاد اختلاف، دودستگی و دو قطبی سازی در نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه است که میتواند امنیت ملی را دچار خدشه کند. د‌‌ر شرایطی که د‌‌ستگاه های رسانه ‌ای د‌‌شمنان انقلاب تلاش د‌‌ارند‌‌ با توسل به تبلیغات، تعامل، وحد‌‌ت، همد‌‌لی و هم‌ افزایی بین سپاه پاسد‌‌اران و ارتش جمهوری اسلامی ایران را کمرنگ جلوه د‌‌هند‌‌؛ تعامل، وحد‌‌ت، همد‌‌لی و هم‌افزایی بین ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران د‌‌ر سطحی مثال‌ زد‌‌نی و مطلوب است.

امیر شفیعی در ادامه گفت: امروز همگرایی، یکدلی و تعامل وحدت آفرین بین دو نیروی ارتش و سپاه از بالاترین تا پایین‌ترین سطوح سازمانی وجود دارد و این هم افزایی و یکپارچگی، مایه افتخار و اقتدار هم افزا برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر امنیت ملی در شرایط حاکم بر مملکت و منطقه، همین وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه پاسداران است.

وی اظهارداشت: زمان افول تضییع کنندگان حقوق بشر دور نیست و روزی فرا می رسد که بشریت از شر آنان آسوده خواهند شد. امیدواریم با تلاش بدون وقفه دو نیروی مقتدر سپاه و ارتش بتوانیم در سایه منویات و هدایت‌های مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا، مایه افتخار و عزت جهان اسلام باشیم.

امیر سرتیپ دوم شفیعی عنوان کرد‌‌: با تلاش و همت جوانان نخبه و انقلابی امروز د‌‌ر زمینه تولید‌‌ تجهیزات د‌‌فاعی د‌‌ر وضعیت بسیار خوبی هستیم و هرگونه تهد‌‌ید‌‌ را با پاسخی د‌‌ند‌‌ان شکن مواجه خواهیم کرد‌‌. پیشرفت‌های امروز ارتش نتیجه و میوه خودباوری و مدیریت جهادی است و موفقیت‌های به دست آمده ثمره روی پای خود ایستادن است و ثابت کرده است که در داخل کشور همه چیز داریم و با تلاش و توکل به خدای بزرگ می‌توانیم نیازمندی‌های خود را تامین کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش تمامی همرزمانش در ارتش در راستای کمک به آحاد مردم در شرایط مختلف گفت : مجموعه نقش‌هایی که ارتش در عملیات‌های مردم‌یاری و دفاع از مرزها ایفا کرده است، ارتش جمهوری اسلامی را به‌عنوان یک ارتش متعهد، مومن، ولایی و دوستدار ملت و کشور ترسیم کرده است. ارتش در بلایای طبیعی و مراسم‌ها همواره مورد لطف، مرحمت و اقبال مردم بوده است که بارزترین آنها حضور پررنگ ارتش جمهوری اسلامی در جبهه سلامت  و تقدیم شهدای سلامت در این راه مقدس است. اقدامات مردم‌یاری ارتش در زمینه کرونا نه تنها خدشه‌ای به مسئولیت‌های اصلی وارد نساخته، بلکه باعث هوشیاری و آمادگی‌ بالاتر نیروها شده است.

 

امام علی علیه السلام:

الجُنودُ عِزُّ الدِّینِ و حُصُونُ الوُلاهِ

سربازان ، مایه عزّت دین و دژهای والیان‌اند

غررالحکم و دررالکلم ، ح ۱۹۵۳