نمازهای جماعت در شهرستان‌های سفید با هماهنگی می تواند دایر شود
نمازهای جماعت در شهرستان‌های سفید با هماهنگی می تواند دایر شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اقامه نمازهای جماعت در شهرهای با وضعیت سفید در استان منعی ندارد.

به گزرش قلم پرس، علیار راستگو، تعداد شهرستان‌های سفید آذربایجان‌شرقی را هفت مورد ازجمله بستان‌آباد، جلفا، چاراویماق، عجب‌شیر، ملکان، آذرشهر و هریس اعلام و اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های انجام شده نمازهای جماعت در این شهرستان‌ها می‌تواند با هماهنگی ائمه جماعت و شورای سیاستگذاری استان دایر شود.

وی درباره برنامه ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری نمازهای جمعه یادآور شد: طبق گزارش‌هایی که طی چند روز آینده تهیه و در اختیار نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گذاشته می‌شود، در این خصوص نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

راستگو با اشاره به تصمیم‌گیری برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در روزهای آتی، گفت: در خصوص این شب‌های پرفیض نیز باید متناسب با وضعیت شهرها و محلات مختلف تصمیم‌گیری شود که این نیز منوط به همکاری مردم است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز و آزاد نیز باید تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: برای برپایی چنین مراسم‌هایی در داخل مساجد نیز گردش هوا باید به‌خوبی برقرار شده و مسجد از تهویه مناسبی برخوردار باشد و فاصله و موارد بهداشتی نیز به دقت رعایت شود.

راستگو با تاکید بر اینکه سفید ماندن وضعیت شهرستان‌ها مشروط به رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم است، متذکر شد: سفید بودن وضعیت به هیچ‌عنوان پایدار نبوده و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم می‌تواند وضعیت را بلافاصله تغییر داده و منجر به تعطیلی و بازتاب‌های منفی آن شود.

وی در مورد آخرین تصمیمات برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیز، گفت: غیر از مقطع دکترای، کلاس‌های سایر مقاطع دانشگاهی به‌صورت آنلاین و مجازی برگزار شده و در مورد مدارس نیز فعلاً تا ۲۶ اردیبهشت این مراکز تعطیل بوده و هیچ‌گونه تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.

به گفته وی، تصمیم برای بازگشایی مدارس توسط ستاد ملی کرونا و بعد از ۲۶ اردیبهشت‌ماه گرفته می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی از این استان به‌عنوان صاحب بالاترین آمار بهبودی بیماران کرونایی یاد کرد و بیان داشت: آمارهای مربوطه بیش از ۸۰ درصد را نشان می‌دهد که چنین آماری در هیچ یک از استان‌های ایران ثبت نشده است.

راستگو  با بیان اینکه در زمینه تامین مواد ضدعفونی کننده در سطح استان به حالت اشباع رسیده‌ایم، ادامه داد: هم‌اکنون مواد ضدعفونی کننده موردنیاز سایر استان‌ها را هم تامین می‌کنیم.