نفوذ سامانه بارشی قوی و فعال از روز شنبه به آذربایجان شرقی
نفوذ سامانه بارشی قوی و فعال از روز شنبه به آذربایجان شرقی

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از نفوذ سامانه بارشی قوی و فعالی از روز شنبه به استان خبر داد. به گزارش قلم پرس، افشین ابراهیمی اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی عبور موج زودگذری را روز پنج شنبه هشتم فروردین نشان می‌دهد که موجب ابرناکی و بارش پراکنده بویژه در نواحی جنوبی استان می‌شود. وی افزود: […]

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از نفوذ سامانه بارشی قوی و فعالی از روز شنبه به استان خبر داد.

به گزارش قلم پرس، افشین ابراهیمی اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی عبور موج زودگذری را روز پنج شنبه هشتم فروردین نشان می‌دهد که موجب ابرناکی و بارش پراکنده بویژه در نواحی جنوبی استان می‌شود.

وی افزود: اما سامانه قوی و فعالی که بتدریج از اواخر شنبه از سمت غرب کشور وارد استان خواهد شد، موجب ابرناکی،وزش باد(گاهی شدید) و بارش باران و برف می‌شود.

ابراهیمی افزود: به نظر می‌رسد فعالیت اصلی سامانه روزهای یکشنبه و دوشنبه بوده و با شدت کمتر در روزسه شنبه تداوم داشته و آبگرفتگی معابرعمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به مسافران و هم استانی‌ها توصیه می‌شود از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه، ‌‌جدا خودداری کنند.