نتایج اتومبیلرانی درگ ۴۰۰ متر جام ارس در هفت کلاس بانوان و آقایان
نتایج اتومبیلرانی درگ ۴۰۰ متر جام ارس در هفت کلاس بانوان و آقایان

[ad_1] سومین دوره مسابقات اتومبیلرانی درگ ۴۰۰ متر منطقه آزاد ارس با عنوان جام ارس خودرو برگزار شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سومین دوره مسابقات اتومبیلرانی درگ ۴۰۰ متر ارس با شرکت ۸۵ نفر ورزشکار از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه در هشت کلاس برگزار شد. این مسابقات از […]

[ad_1]


سومین دوره مسابقات اتومبیلرانی درگ ۴۰۰ متر منطقه آزاد ارس با عنوان جام ارس خودرو برگزار شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سومین دوره مسابقات اتومبیلرانی درگ ۴۰۰ متر ارس با شرکت ۸۵ نفر ورزشکار از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه در هشت کلاس برگزار شد.

این مسابقات از ساعت ۱۱ تا ۱۸ جمعه ۱۲ اسفندماه با استقبال کم نظیر علاقمندان به مسابقات اتوموبیل رانی از استان های شمال غرب کشور برگزار شد و نفرات اول تا سوم با اعطای هدایای نقدی و تندیس و حکم قهرمانی تجلیل شدند.

در کلاس بانوان فرناز معظمی از ارومیه، عزیزه واحد بیگ و خدیجه ورمزیاری از خوی به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در کلاس هشت سوپاپ آقایان، وحید عزیزی از میاندوآب اول شد و مهرداد چاکری از تبریز و احسان بهاری از سلماس دوم و سوم شدند.

در کلاس ۲۰۶ اختصاصی، سعید عباسی، محمد لطف الله زاده و نعیم فرخ پور هر سه از ارومیه به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در کلاس آزاد، حسین پیرق سور از مهاباد، مرتضی آریانی از تبریز و بابک باقرپور از میاندوآب اول تا سوم شدند.

در کلاس na  ، سینا آریانی از تبریز مقام اول را خود اختصاص داد و فرزاد حاج محمدی و یاسر درستی هردو از خوی دوم و سوم شدند.

در کلاس ۱۶ سوپاپ اختصاصی، سهیل محمود جبلی از ارومیه به مقام اول دست یافت و رضا مرادی و محمد رسول بساطی هردو از میاندوآب دوم و سوم شدند.

در کلاس ۴ سیلندر توربو دیفرانسیل جلو، محمد رضا عزتی، امیررضا جهانی و سالار نوروزی از تبریز مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

سومین دوره مسابقات اتوموبیل رانی درگ ۴۰۰ متر جام ارس خودرو در خیابان آمیکو (کمربندی) جلفا برگزار شد و ورزشکاران و علاقمندان و تماشاگران به این رشته از شهرستان های تبریز، خوی، هشترود، جلفا-منطقه آزاد ارس، ارومیه، سقز، بانه، کرمانشاه، سلماس، مهاباد، میاندوآب در این رویداد ورزشی حضور داشتند.

این دوره از مسابقات درگ منطقه آزاد ارس با حمایت مالی شرکت ارس خودرو دیزل، سازمان منطقه آزاد ارس، شهرداری و شورای اسلامی جلفا برگزار شد. همچنین برای برگزاری این مسابقات سازمان منطقه آزا دارس، نیروی انتظامی، مرزبانی، شهرداری و شورای اسلامی شهر جلفا، شرکت ارس خودرو دیزل، هیئت اتوموبیل رانی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی همکاری داشتند.

مسابقه درگ ۴۰۰ متر یکی از مسابقات پرهزینه با خودروهای تقویت شده و خاص است. درگ ۴۰۰ متر که اغلب به سرعت و شتاب معنی شده است، در حقیقت به معنی کشیدن و کشاندن است؛ راننده و خودروی خاص او درواقع در این مسیر ۴۰۰ متری خود را از میان مقاومت هوا، گرانش، اصطکاک و اینرسی به جلو می‌کشند.

به همین دلیل است که خودروهای درگ، همواره آیرودینامیک بسیار بالایی دارند تا بتوانند تا حد امکان از مقاومت هوا و برخورد مولکول‌ها فرار کنند. لحظه شروع حرکت، وزن خودرو، آیرودینامیک خوب، موتور قدرت‌مند، لاستیک چسبان و جعبه‌دنده سریع و از همه مهم تر راننده باهوش با توان محاسبه دقیق لحظه تعویض دنده از الزامات برنده شدن در این مسابقات است.

برای دیدن گزارش تصویری مسابقات اتومبیلرانی درگ ۴۰۰ متر جام ارس اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/


[ad_2]