نامه قانونگذاران دموکرات به بایدن برای توقف فوری جنگ غزه
نامه قانونگذاران دموکرات به بایدن برای توقف فوری جنگ غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حدود ۱۴۰ نماینده دموکرات کنگره آمریکا بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، خواستار اقدام قاطع واشنگتن برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه شدند. به نوشته رسانه‌های آمریکایی، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه نوشتند: «به‌عنوان کسانی که عمیقا نسبت به امنیت و […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حدود ۱۴۰ نماینده دموکرات کنگره آمریکا بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، خواستار اقدام قاطع واشنگتن برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه شدند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه نوشتند: «به‌عنوان کسانی که عمیقا نسبت به امنیت و آزادی مردم فلسطین و اسرائیل نگران هستند، از شما و دولت می‌خواهیم که توقف فوری درگیری‌ها را تسهیل کرده و دو طرف را به مذاکره سریع درباره آتش‌بس مجاب کنید».

امضاکنندگان این نامه با هشدار درباره فاجعه انسانی که ممکن است در صورت حاصل نشدن آتش‌بس در نوار غزه رخ دهد، توضیح دادند: «افراد زیادی تا همین الان جان خود را از دست دادند. اگر آمریکا با فوریتی درخور این خشونت‌ها اقدام نکند، افراد بیشتری هم بی‌مورد جان خود را از دست خواهند داد».

بر اساس متن این نامه، نمایندگان دموکرات آمریکایی با تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، افزودند: «از بیانیه شما (بایدن) در حمایت از آتش‌بس قدردانی می‌کنیم… اما قاطعانه از دولت شما می‌خواهیم در بالاترین سطح، اقدام قاطعی را برای پایان دادن به این خشونت‌ها انجام دهید».

این نامه در حالی است که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با «بنی گانتز»‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر تداوم حمایت واشنگتن از تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه تاکید کرد. (جزئیات بیشتر)

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، تا این لحظه شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۲۲۱ شهید از جمله ۶۲ کودک و ۳۶ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز شامگاه چهارشنبه  به نقل از اعضای کابینه امنیتی گزارش داد که آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در نوار غزه احتمالا از ظهر جمعه به بعد انجام می‌شود.

انتهای پیام/